Philips PE1264 power supply

Ik heb een paar jaar geleden zo’n filter gekocht bij TME. Het originele filter in mijn PM3264 scoop was in rook opgegaan. Tot nog toe geen problemen na vervanging. :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/

Op 24 april 2018 01:53:02 schreef maartenbakker:
Dat is wel extreem krap, met een negatieve overdimensionering. Origineel zit er een 4A filter in, daar zou ik ook weer voor kiezen.

Ik zie bij Farnell dat de 4A momenteel niet op voorraad is. Kan dan natuurlijk ook voor de 6.5A gaan. Zoals het specblad aangeeft zou dit gewoon hetzelfde zijn als de 4A echter met een hogere current rating.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com

Bij alle netfilters zie ik een aansluiting zitten voor de aarde.. echter bij de filter in de voeding zitten er 2 aansluitingen voor de ingang en 2 voor de uitgang. Kan ik het 3e pintje op de uitgang, van de Roxburgh, voor de aarde zomaar vrij laten of moet ik deze ook naar aarde leggen?! Ookal heeft het origineel dit niet?!

ding heeft wel aarde, dat lipje is de aarde, zit aan het voedingchassis wat aan aarde hangt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ha Ricotjuh,

Als je nieuwe filter een aard aansluiting heeft moet deze naar aarde.
Het oude filter heeft de behuizing als aarde dus geen aparte aansluiting.

Groet Henk.

Zie @testman

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Oke duidelijk, zowel aardeaansluitingen van de printen, als het lipje van de behuizing zaten op dezelfde plaat.
Maar dan bestel ik de filter bij Farnell..
(Mooi detail op de plaat, de resten van de opengebarsten filter)

Op 22 april 2018 23:02:44 schreef electron920:
Ha Ricotjuh,

Ik heb die ook het zijn industrie voedingen dus deze werden gebruikt als OEM product.
Voor veel Duitse firma's bijvoorbeeld Schroff die maken behuizingen heel mooi en goed maar toen der tijd geen voedingen dus de Philips voedingen zijn met 1000den gebruikt.
Je moet wel geduld hebben ik ben alles aan het uitzoeken maar ik zit nu weer met een ontstoken wijsvinger te veel wandel & goltermann 1HE opgetild aan die vinger dom dom dom |:(
Maar als ik het tegen kom hou ik het apart ik heb je op de lijst gezet ;)

Groet Henk.

Dag Henk, inmiddels hier al aan toe gekomen!?

Ha Ricotjuh,

Wel de PE1220, 21, 22, 23 maar ik ben nog lang niet bij het einde.
Dus heb nog even geduld :o

Groet,
Henk.

Ik zie dit topic nu pas, maar ik had laatst ook zo een defect filter in mijn 'scoop, ik heb hem toen gesloopt in dit topic (met foto's): https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1930308#1930308

Ha Ricotjuh,

Nog even geduld ik heb inmiddels de PE1240, 43, 46 boven water dus ik ga de goede richting op ;)

Groet,
Henk.

Op 14 september 2018 20:23:46 schreef electron920:
Ha Ricotjuh,

Nog even geduld ik heb inmiddels de PE1240, 43, 46 boven water dus ik ga de goede richting op ;)

Groet,
Henk.

Mooi! Hij is in zicht :)

Op 14 september 2018 20:23:46 schreef electron920:
Ha Ricotjuh,

Groet,
Henk.

Hallo,

Toevallig zoek ik van de 1264 ook nog een schema.
Nu kwam ik via google op dit forum terecht.
Heeft u deze nog gevonden?

waar rook was, werkt nu iets niet meer