Op 30 juli 2019 09:24:33 schreef Lambiek:
[...]
Heb je al eens aan een kleine parachute gedacht, scheelt echt voor een zachtere landing.
Ja, ik heb zelfs een parachuutje van een plastic zak gemaakt, maar dat is een heel gedoe, het koord raakte onmiddellijk in de knoop, en "zacht" kwam hij toch niet bepaald neer. Misschien moet ik straks nog eens opnieuw proberen met een wat beter georganiseerd systeem.
Verder lekker bezig, wat dacht je moet wat inhalen dus post er maar een paar.
Okee. Ik heb er nog wel een hele hoop staan hoor. Ik zal nog een postje doen vandaag.
Mooie foto die laatste. Begrijp me niet verkeerd ze zijn allemaal mooi natuurlijk.
Bedankt!
Hier is nog een freeze frame van dezelfde video. Die fles komt er met een serieuze vaart uit, niet al te ver van de 100 km/h.
Dit is het printje dat alles aanstuurt. Ik had nog een oud AVR testbordje liggen met - denk ik - een AT90S4414 op, maar het kan ook een 8515 zijn. Op het bordje is wat plaats voor drie IRFZ44's, en dat is het dan zo ongeveer.
Eerst testen met een lampje vooraleer we er de bobine ophangen, om er zeker van te zijn dat de dwell time niet te lang is. Die is wel configureerbaar in de "user interface" uiteraard, maar toch maar eerst even wat testen.
Ingebouwd leverde het iets zoals dit op:
Voor de geinteresseerden, het "EFI" systeem had ik eerst even op een plankje getest, onder andere om erachter te komen dat de PVC slang van een stuiver de kilometer niet geschikt is om de druk van een kampeerfles aan te kunnen, zelfs niet voor een centimeter.
Iets wat wonderbaarlijk goed bleek te werken was deze "terugslagklep" in de verbrandingskamer. Een schroefje in stukje Festo slang en een rubber dichtinkje.