Precies. Dus met eagle heb ik "gezeik" met componenten waar de powerpins als zodanig gemarkeerd zijn en dan gaat ie klagen dat de powerpin aan VCC hangt of +5V omdat de ene of de andere niet als powernet gemarkeerd is.
Nu moet ik zeggen dat ik met gewone software voorstander ben van de policy om 99x een loze waarschuwing te krijgen om in 1% van de waarschuwingen-gevallen gewezen te worden op een plek waar ik echt een fout heb gemaakt.
Achteraf fouten vinden is makkelijk. Transavia vliegtuig zit in engeland in groot onderhoud... dat is klaar, volgende ochtend moet het vliegtuig weer aan het werk te beginnen in parijs. Dus vliegen ze het ding naar parijs. Krijgen ze "Airspeed disagree". Nu is airspeed in een vliegtuig heel belangrijk, dus moeten de piloten in zo'n geval uit hun hoofd leren wat ze EERST moeten doen voordat ze de checklist er bij pakken. Doen ze niet. Checklist niet correct uitgevoerd. Niet omgedraaid, maar doorgevlogen. Maintenance ingeseind, kan niets vinden, volgende ochtend met passagiers tijdens takeoff roll AIRSPEED disagree. afbreken takeoff? Nope doorstarten. Memory items... oeps. Checklist. Laatmaar. Dit keer wel omgedraaid en terug naar parijs. Anyway... sensor kapot... Blijkt dat je "die sensor heeft het nooit goed gedaan" uit de "vliegtuig houdt bij hoe het met hem gaat" data kan halen. Vanaf 2 weken na "nieuw" gaf dat ding problemen.
Achteraf zo makkelijk: Als ze die data eerder hadden geanalyseerd, etcetc. Als die monteur beter naar die sensor had gekeken etc etc.
Zo ook hier. Je kan zoveel verschillende fouten maken die allemaal voorkomen hadden kunnen worden. Gewoon gaan met die banaan en we vinden het uiteindelijk wel.
@Miedema... Oh... De '8006 is ook een leuk ding. Ik heb nu 20 van die pam8610's over. Tja. Ach. Kosten van het ontwikkelen. Ik heb nu ervaring met het chipje en dat zijn de kosten die daarbij horen. Jammer dan. Ook de bestaande printjes. Dat zal effectief iets van 2 tientjes gekost hebben. Als de volgende ronde de audio trafotjes er bij komen, dan zie ik wel wat ik doe. 8006 of 8610.