Accupolen aandraaien

EricP

mét CE

de accupolen van de accu wel, maar de klemmen zijn niet meer van lood: iig de mijne niet.

Het ging ook over de accupolen, niet over de klemmen :)

De poot komt in de plaats van een dop. Het draaipunt zit dus in het hart van het vierkant. Die kraaiepoten zijn niet bedoeld voor zo'n antieke buigende momentsleutel.

Dat is natuurlijk niet waar. Het draaipunt zit nog steeds in het hart van de bout, moer, whatever. Het 'meetpunt' zit in het hart van het vierkant.

Wat zou - in deze context - het verschil zijn tussen een 'electronische', een mechanische met 'afslag' en een mechanisch 'op buiging'? Op het vierkant doen ze allemaal hetzelfde...

[Bericht gewijzigd door EricP op maandag 14 december 2020 15:56:23 (16%)

Ik heb wel RVS accupolen, maar da's eigenlijk niet waar: het zijn doppen waar standaard accu klemmen op passen maar de accu zelf heeft schroefgaten met schroefdraad waar je de RVS-accupolen met een imbus (M8 of M6) in moet schroeven. (Mastervolt 160Ah deep cycle AGM).

Ik heb wel eens een gat proberen te boren in een accupool om een 1,5mm^2 kabeltje er aan te maken zonder een pool-klem nodig te hebben. Maar dat was een fiasco. de 3mm boor brak af in het taaie lood.

Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Ik gebruik altijd koperspray op de accupolen van onze 6V Willys.