henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op zondag 7 april 2024 13:25:19 schreef Zonnepaneeltje:
E309144 94-V0
Aan dit stukje heb je niks aan, dat is het UL registratie nummer en de flamability class.
Heb je een foto van het PCB met de LCD controller die erop zit (achterkant van dit ding?). Dat zegt ook al het een en ander. Verder zou er onder het glas (ook achterkant die vaak wit is) nog iets kunnen zitten kwa nummers.
-edit- Een 2.4" display waarschijnlijk. Resolutie 128x64 of zo?
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
De displays die ik hier heb, die hebben ook alleen een nummer op de flatcable.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op zondag 7 april 2024 19:00:27 schreef henri62:
[...] Aan dit stukje heb je niks aan, dat is het UL registratie nummer en de flamability class.
Dat UL registratienummer wijst naar de fabrikant. Als je pech hebt de fabrikant van de flexprint, als je geluk hebt naar de fabrikant van het display.
EDIT: Helaas alleen de flexprint, namelijk Dongguan Trustgoal Electronic Technology Co,Ltd.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 7 april 2024 23:13:18 (12%)]
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op zondag 7 april 2024 22:59:37 schreef maartenbakker:
[...]
Dat UL registratienummer wijst naar de fabrikant. Als je pech hebt de fabrikant van de flexprint, als je geluk hebt naar de fabrikant van het display.
De fabrikant van het materiaal, dus die van de flexprint of de plastic leverancier daar weer van, dat is altijd zo.
Dan moet het display type toch ergens in die andere nummers verborgen zitten.
Enig idee van de resolutie?
Wat werkt er niet aan het display?
[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 7 april 2024 23:25:33 (16%)]
Er staat niks op de witte onderkant. Het zal waarschijnlijk 64x128 zijn.
Er zit en dikke laklaag op de print. Ic-nummers zijn bijna niet te ontcijferen. Maar het LCD wordt aangestuurd door een STM32F 106103. Er worden nog wat extra spanningen voor het LCD gemaakt, VG.VO en XVO.
LCD geeft strepen en bij druk op de zwarte onderrand wordt het beeld beter.
Een complete printplaat lijkt alleen nog in Engeland geleverd te kunnen worden en jammer genoeg heb ik daar geen adresje om het te laten bezorgen.
revado
Honourable Member
Zit er een zebrastripje tussen de display en print?
Die kan je vaak ook schoonmaken.
henri62
Op maandag 8 april 2024 08:27:01 schreef Zonnepaneeltje:Ic-nummers zijn bijna niet te ontcijferen. Maar het LCD wordt aangestuurd door een STM32F106.
Uit mijn hoofd: Daar zit geen LCD controller intern in, dus moet er een ander IC zijn wat dat doet, of een COG controller op het display zelf.
Als het beeld beter word als je er op drukt dan is het waarschijnlijk slecht contact.
Zoals revado al zegt probeer of het los kan en reinig de zebra maar zorg dat er geen stof achterblijft.
succes
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Los display zal moeilijk worden, bijna al die FFC modellen verschillen wel iets in aantal pinnen of hun betekenis...
Nederlandse shop: https://www.wolfswinkel.nl/onderdelen-automower-310-315/592910201/husq…
fcapri
ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
niet zozeer WAAR ik heb kan vinden, maar wel WELKE ik beter koop?
ik ga me wat SMD weerstanden aanschaffen, juist voor als het af en toe eens klein moet.
nu moet ik dus 2 weerstanden kwijt op een SMD printje met een USB C connector erop. ik denk dat ze ongeveer 3mm afstand hebben?
ik dacht eraan om weerstanden te zoeken die ook op 2,54mm pitch gesoldeerd kunnen worden.
zijn dit dan de 2512 SMD reeks? (2,5mm lang en 1,2mm dik?)
kleiner lijkt mij echt niet aan te raden met een gewone soldeerbout
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
SMD maten zijn in mils (metrische notering gebruikt geen hond voor weerstanden... )
2512 is dan 6.3x3.0mm, lomp groot... (0.0254*25, 0.0254*12)
Die '12' is trouwens de breedte, niet de dikte van de weerstand.
Een 0805 is best nog te doen en is 2.0 x 1.2mm.
[Bericht gewijzigd door Arco op maandag 8 april 2024 20:23:40 (28%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
0805 kan met een gewone bout en zonder microscoop. 0603 ook als je minstens 100% zicht hebt en wat ruimte om je onderdeel heen. Ik doe ze gewoon allebei met microscoop.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 8 april 2024 20:24:27 (29%)]
fcapri
ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
ik heb geen microscope, zelf een vergrootglas zal ik moeten gaan zoeken. nog best goed zicht voor mijn 45lentes al is SMD heel klein geworden (dacht eerst dat mijn ogen achteruit gingen, maar t is de smd die kleiner is geworden).
heb hier net met een lat op papier zo eens 2mmx1.2mm getekent, dat kan ik niet solderen. mijn punt van soldeerbout is al 3x zo dik
aangezien het toch weinig kost, heb ik maar een reek 1206 gekocht (2000PCS 80Value), alsook een reeks 0805 (0805 2000PCS 80Value).
die 1206 met 3mm lang en 1,5mm dik lijkt mij handig.
en voor de fun een reeks 2512 in lage weerstanden (50PCS 10Values) kleiner dan 1ohm). lijkt mij leuk als stroom meet weerstanden.
0.01ohm, 0.05ohm 0.1ohm, 0.15ohm, 0.2ohm, 0.22ohm 0.33ohm 0.47ohm 0.5ohm en 1R
moest nog 2€ hebben voor gratis verzending dus die reeks er maar bijgegooid
de huidige versie met 1/8 weerstanden was wat onhandig (de R's breken af door beweging)
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
0805 weerstanden (voor de goede orde: 80 mil x 50 mil) die solderen prima tussen de pootjes van een 2.54mm steek header.
maartenbakker
Golden Member
Op maandag 8 april 2024 20:55:25 schreef fcapri:
ik heb geen microscope, zelf een vergrootglas zal ik moeten gaan zoeken. nog best goed zicht voor mijn 45lentes al is SMD heel klein geworden (dacht eerst dat mijn ogen achteruit gingen, maar t is de smd die kleiner is geworden).
Als je 0805 niet met het blote oog kunt doen, zijn je ogen waarschijnlijk achteruit gegaan. De laatste 0805 schakeling die ik zonder bril asembleerde was de CO joulethief, ik denk na Rosmalen 2012. 0805 zou me opzich zonder bril nog wel lukken, maar dan moet ik het met 1 oog dicht doen (focusafstand verschilt wat, turen met 2 ogen zonder bril of microscoop is dan behoorlijk vermoeiend).
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
maartenbakker
Golden Member
Hecke en Rotor zouden waarschijnlijk ook gezegd hebben dat het een custom steker is, dus specifiek voor een bepaald merk en misschien zelfs type lader en accu.
Je beste kans is denk ik dus om op merk en type van de fiets, lader en/of accu te zoeken, ik hoop dat er wat op staat? Anders aan de verkoper van de fiets vragen.
Zeker staat er wat op, Gazelle NKJ071M.
Daarop zoeken geeft uiteraard alleen de complete laders.
Zo zonde en duur omdat alleen de stekker niet meer ok is.
M-i-c-h-e-l
Golden Member
Dit is een 15mm instelpotmeter.
Het opschrift is S 0790.
Het blijkt een soort 2 standen potmeter te zijn.
Helemaal naar links, dan is het linker- en middenpootje verbonden, helemaal naar rechts, rechter- en middenpootje verbonden.
Nu zoek ik een nieuwe.
Iemand een idee waar ik dit kan vinden en hoe het heet?
Arco
Special Member
'0790' is de fabricagedatum (daar heb je niks aan), er zal wel meer op staan...
Is zo te zien een Piher PT15 of soortgenoot...
henri62
De waarde staat bij Piher meestal op de zijkant, in wit op het zwarte plastic.
Bij deze niet zo te zien, zou een ander merk kunnen zijn (een Piher ziet er ook net wat anders uit).
Duidelijk dat bij deze de koolbaan dus volledig verbrand/versleten is. Zit er geen (extra) defect in het apparaat waar het uit komt?
Wat staat er op het (ronde) blikken plaatje? Daar zal de waarde wel in staan.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Op dinsdag 9 april 2024 13:30:30 schreef Rewico:
Zeker staat er wat op, Gazelle NKJ071M.
Daarop zoeken geeft uiteraard alleen de complete laders.
Zo zonde en duur omdat alleen de stekker niet meer ok is.
Met Google zoeken op “NKJ071M plug”
levert o.a. deze op:
https://productpine.com/nl/products/e-bike-vision-charging-adapter-onl…
Ook niet goedkoop, maar toch...
M-i-c-h-e-l
Golden Member
Op woensdag 10 april 2024 14:44:22 schreef Arco:
'0790' is de fabricagedatum (daar heb je niks aan), er zal wel meer op staan...
Is zo te zien een Piher PT15 of soortgenoot...
Nee er staat verder niets op behalve "s".
Het model lijkt inderdaad op een PT15 instelpotmeter.
Die 0790 is inderdaad een datum stamp. Tjonge, dan heb ik de Kosmos doos al een hele poos
Op woensdag 10 april 2024 17:46:23 schreef henri62:
De waarde staat bij Piher meestal op de zijkant, in wit op het zwarte plastic.
Bij deze niet zo te zien, zou een ander merk kunnen zijn (een Piher ziet er ook net wat anders uit).Duidelijk dat bij deze de koolbaan dus volledig verbrand/versleten is. Zit er geen (extra) defect in het apparaat waar het uit komt?
Wat staat er op het (ronde) blikken plaatje? Daar zal de waarde wel in staan.
Nee de koolbaan is niet versleten.
Aan de uiteinden zijn 2 stukjes koolbaan intact.
De potmeter wordt dus als 2 standen schakelaar gebruikt.
Op het blikken plaatje staat niets.
De potmeter wordt gebruikt in een Kosmos elektronica module.
Het beste probeer ik deze potmeter weer in elkaar te zetten (omdat ik niks meette heb ik hem 's opengemaakt, maar ik krijg hem niet meer in elkaar).
of een laagohmig exemplaar te modificeren. Of een 3 standen schakelaartje terug te zetten.
Maar wellicht is hij gewoon te koop, daar hoopte ik op
henri62
Op donderdag 11 april 2024 10:15:18 schreef M-i-c-h-e-l:
Nee de koolbaan is niet versleten.
Aan de uiteinden zijn 2 stukjes koolbaan intact.
De potmeter wordt dus als 2 standen schakelaar gebruikt.
Dat is weer iets nieuws (voor mij althans). Nooit zo'n ding in mijn carrière gezien. Dit is dus eigenlijk een 3-standen potmeter, de middenstand is open.
Dan zou je er ook een 3-standen draaischakelaar in kunnen zetten. Klopt de schaal nog een klein beetje.
Staat er nergens een merkteken?