Op dinsdag 21 oktober 2025 13:47:22 schreef Sine:
[...]

Dat is inderdaad een mogelijkheid, die 2x48V kan dan ook flink kleiner in vermogen.
Maar dan heb je daarnaast nog steeds een 2x12V nodig.
Als je die allemaal moet kopen ben je zo goed als hetzelfde kwijt.

Maar van die 2x48V en 2x12V is de kans wel hoger dat je die hebt liggen.

Mel: Deze trafo's voor zelfbouw leverde Amroh.

Foto van de Kontaktgids uit vervlogen tijden.Wie wat bewaard die heeft wat.
De windingen per volt staan er ook bij, handig! Het middenbeen was scheef gezaagd als ik het me goed herinner.

klik op het plaatje

Ik had 2 P50U trafopakketten. Één heb ik aan het beursteam gedoneerd, de andere houd ik netjes hier, tot ik besluit hem niet meer toe te passenen.
Of het gedoneerde exemplaar al is verkocht, weet ik niet. Dat kom je te weten als je de volgende maand onze stand bezoekt. ;)

Nu effe ophouden met de topicvervuiling :o

Oke chef :-) Sine haalt er wel de bezem doorheen. Maar ikke ben nie begonnen. Als je mij een vinger geeft pak ik de hele hand. Me: Infodumper

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (85%)]

Nee hoor, dat was preventief ;) Maar je zou door de tip voor Amro bijna vergeten dat het om HSP voedingsproject gaat 8)7

Audio grade .... whatever that means :O

Dat is de engelse versie op hun website, Google maakt er dit van:

Geen van beide lijkt 100% correct te zijn, maar de boodschap komt wel over.

Doen ze ook 'power supply grade' ;)

Zeker, maar kennelijk geen custom; zal ik voor de zekerheid ook navragen.
Hun standaard 40VA 2x100V kost €24.05, maar wordt zonder bevestiging à €3.34 geleverd.
Voor deze voeding heb je er dan 2 nodig, plus nog een 3VA 2x12V trafootje wat overal vandaan kan komen (de kleinste 2x12V die zij hebben is 20VA voor €17.62). Velen zullen nog wel iets bruikbaars in de rommeldoos hebben liggen.

In btw? Dan is dat niet heel gek inderdaad, ook niet heel cheap.

Voorzover ik weet is dat incl.BTW (EU enzo), alle in deze post genoemde prijzen zijn dat in elk geval wel.

[aanvulling]
In standaard uitvoering komt dezelfde trafo op €84.75 (incl. BTW), bij 20 en meer €80.25. Ze geven wel aan dat die dan misschien geluid produceert.
Een niet-getapte primaire zal goedkoper zijn, hoeveel hebben ze niet gezegd...
Ik zou zeggen: @Sine, gooi er een mailtje tegenaan om hun prijs van jouw 230-3x100-2x12 in de standaard uitvoering te achterhalen.

[Bericht gewijzigd door fatbeard op (18%)]

Ik begreep in een topic van free elektron dat het eenvoudig is om een PCB als frontje te gaan gebruiken. Dat zou ik op zich wel mooi vinden.

Maar dan zit je inderdaad wel weer met het welke kast verhaal.

Je zou wel een kast kunnen adviseren en daar voor die ene kast een front kunnen ontwerpen, toch? Zeker als er animo is voor een trafo, dan is het ook duidelijk in welke kast het past.

[Bericht gewijzigd door benleentje op (13%)]

Die prijzen lijken erg goed, alleen "We sell solely to business customers and public institutions." kon een probleem worden.

Prijzen zijn exclusief BTW, mogelijk heeft dat er iets mee te maken. Er is vast wel een CO-er met een eigen bedrijf in de juiste branche om transformatoren te kopen, alleen moet diegene er dan maar net zin in hebben om voor dozenschuiver te spelen en de BTW af te handelen.

En misschien quantum korting? KvK is genoeg je hoeft niet in de branche werkzaam te zijn.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (51%)]

Bij grotere oplage zal er inderdaad wel korting mogelijk zijn, maar quantum korting daar zou ik niet op rekenen. O-)

IK zou 20 verkochte trafo's al veel vinden.