Het "wat is/doet dit onderdeel" topic.

Dit topic is gesloten

Op 16 juli 2010 18:09:14 schreef Robin F.:
... maar 4,5 mm dikte is toch eigenlijk net te dun daarvoor...

Dat zegt niks, ik heb die trafo's in PCMCIA kaartjes gezien van rond die dikte of minder. Ik snap ook niet hoe ze het erin krijgen.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Dat witte buisje van New Haunter op pagina 27 is een weerstand.
Van het merk Micron, deze kom je ook tegen in Philips tv's,maar dan vierkant.

Oké, Ik heb er nu maar even een opgeofferd en open gemaakt. Dit zit er in:

http://www.electronicavantinus.nl/images2/co%20advertenties/SNC01140.jpg

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Henry S.

Moderator

Die ken ik, heb dergelijke dingen op het werk liggen. Hele kleine trafo's voor dataverbindingen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
free_electron

Silicon Member

ethernet transfotje
niks speciaals

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Oké dan weet ik dat ook weer. Iedereen bedankt voor de hulp!!

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Ethernet trafo van HFO?, Maakten die dat ook?

Inderdaad een pulse-transformer, dus was mijn eerste gevoel inderdaad goed. Wat voor merk het geweest is, is me een raadsel.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Sine

Moderator

Zou me verbazen ... waar haal je uit dat het HFO is ?

@Sine, IDD, ik heb nooit gezegd dat dat er op staat.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Ik ben in de war, ik zit al de hele dag verkeerde dingen te zeggen. :9

maartenbakker

Golden Member

HFO was de fabrikant van het IC van Tidak Ada.

Ik ben overigens wel benieuwd wat de fabrikant van het trafo'tje zou zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Terwijl ik wat aan het opruimen was ben ik dit tegengekomen :
http://www.uploadarchief.net/files/download/17072010206.jpg
Lucht kan erdoor, licht niet. 12mm lang.

Geen idee wat het is, maar het zat samen met dit

http://www.uploadarchief.net/files/download/17072010210.jpg
In een doosje van een industriële schakelaar.

Iemand een idee wat het 1ste is? (2e is volgens mij een soort wartel)

Het ding met het rode randje is een persluchtkoppeling. Een slang van de juiste maat klemt er in vast, en komt weer los als je het rode ringetje indrukt.
Het andere ding is een filtertje voor perslucht,Die worden soms gebruikt om sisgeluid te dempen op de afblaas van kleppen en zo.
Geen electronische componenten dus, helaas.

Groeten,
Kees

Misschien is niets geheel waar, en zelfs dat niet.

Op 17 juli 2010 02:31:15 schreef maartenbakker:

Ik ben overigens wel benieuwd wat de fabrikant van het trafo'tje zou zijn.

O.a. Murata maakt dit soort dingen.

Misschien is niets geheel waar, en zelfs dat niet.

..... maar die zetten normaal wel hun logo op zo'n ding.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

Precies. Ik ben juist benieuwd omdat sommige kenmerken richting Philips wijzen en andere juist weer niet. Als het Philips zou zijn, moet ik de letter Q aan mijn overzicht van productiecentra toevoegen, en anders niet ;) Ook daarom dat ik het even wil weten, al denk ik dat het toch wel een andere fabrikant zal zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb hier een defect onderdeel uit een LOGO van Siemens, volgens mij is het een smd weerstand, omdat er R1 bijstaat...
Kan iemand soms de waarde hiervan aflezen uit de opdruk ?
Hij zit in het voedingsgedeelte (schakelend) dicht bij de voedingsspanning van 220 Volt.

http://www.uploadarchief.net/files/download/smd%20weerstand.jpg

Das het embleem van Epcos, dus waarschijnlijk een varistor.
Opgezocht, idd een varistor in SMD versie.

Hier de datasheet.
275V type, zal over de gefilterde netspanning zitten.

- - big bang - -

[Bericht gewijzigd door big bang op maandag 26 juli 2010 20:50:54 (11%)

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Bedankt voor het snelle antwoord, Big Bang...
Dan is het normaal dat hij oneindig meet in weerstand.
dacht dat het een normale weerstand was.
moet ik verder foutzoeken ;-)

Groeten

Tidak Ada

Golden Member

Op 16 juli 2010 19:56:52 schreef Tinus016:
Oké, Ik heb er nu maar even een opgeofferd en open gemaakt. Dit zit er in:

[afbeelding]

' T zou natuurlijk ook een miniatuur schakelende voeding of DC-DC converter kunnen zijn, maar ik km er net in, dus kan mis zitten....

Had henri62 ook al gesuggereerd.
16 pootjes is goed mogelijk, zeker als het een met dubbele uitgang betreft. Maakt het ding ook wat groter, zoadat er meer ruimte is voor componenten.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Staat er op de onderkant van dat trafo-tje niks?
Het is vrijwel zeker geen DC/DC converter want er zitten 3 ringkernen in en in een DC/DC meestal maar 1. Ik denk toch een UTP trafo.
Alle merken pulse-trafo boeren die ik ken zetten er een logo op.
Wat ook kan is dat het een custom made part is!

Meet op een goed trafo-tje eens de pinnen door, vrijwel zeker dat er 4 wikkelingen met een midden aftakking in zitten.
Dus bij 16 aansluitingen zijn er 4 niet gebruikt.

Zitten er ook weerstandjes/c-tjes in?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Heb ze hier ook op een design zitten, die ethernet trafo'tjes met 16 pootjes. Pin 4/5 12/13 zijn in mijn geval ongebruikt. Zeer goed mogelijk dus.

If you want to succeed, double your failure rate.
free_electron

Silicon Member

nog ne keer : ethernet trando. twee common mode chokes en twee transfos. zou belfuse kunnen zijn van makelij

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Dit topic is gesloten