Komt zeker door de tijd, maar heb net deze post ook in het mooie meet apparatuur topic gezet.
De afgelopen tijd heb ik mezelf ben ik bezig geweest met een verlichtingsproject. Op de zolder zijn aan allebei de kanten van de balk 5 meter ledstrip geplakt die elk afzonderlijk kan worden aangestuurd. De strips geven ruim voldoende licht om als normale verlichting gebruikt te worden.
De printjes zijn voorzien van ethernet en worden aangestuurd via een android app. Deze app zoekt naar modules via een UDP broadcast, elke module stuurt dam, ook via udp, een berichtje terug. Het sturen van de kleuren gaat wel via TCP. Ook zit er een knop op de printjes die gebruikt word als aan/uit knop.
Het printje is op maat gemaakt om in een behuizing te passen, waar ze nu ook inzitten maar geen foto van is.
Dit is het type lopend project. Momenteel is de naam van een module ingebakken in de bron code, dit word instelbaar via app en opgeslagen in de EEprom. Verder lijkt me een wake-up light constructie wel leuk om te maken.