Op 5 oktober 2016 21:26:31 schreef maartenbakker:
Leuk ding en mooi uitgevoerd!
Wat kan hij allemaal qua functie/puzzeltjes?
Ik vind het wel fascinerend (als klein jochie vond ik LED'jes en knopjes ook prachtig), misschien zelfs een eigen topic waard. Wat je ermee kan, wat de toepassing en doelgroep is (gewoon nuttig speelgoed of voor specifieke ontwikkelingsachterstand of iets dergelijks - bedoel ik in de best mogelijke zin van woord), enz.
Dank je! Ik ken dat
Zal er over nadenken om een apart topic te starten.
Schema is grofweg opgetekend.
Dochter heeft idd een achterstand, ik wilde iets proberen richting fijne motoriek / senso motorisch...
Eerst vond ze het niets, totdat afgelopen weekend andere kinderen er mee aan het spelen waren! Nu lijkt het interessanter.
Het idee heb ik van Pinterest / YouTube, daar staan wel een paar ideeën op maar geen zo uitgebreid...behalve dat maffe ding op hackaday
Puzzeltjes...
meter links boven gaat pas aan als er meerder schakelaars aan staan (achtergrondverlichting gaat van groen naar rood)
De leds om de beige draaiknop zitten achter de groen verlichte schakelaar
Als de rode, groene en blauwe schakelaar l-onder aan zijn komt er een extra lichteffect vrij
Groene toetsjes rechts onder: 1e 1 led 2e 2 leds 3e 3 leds enz
De roulette schakeling rond de gele knop gaat aan als de schakelaar rechts aan is
Paneelmeter rechts gaat pas aan als de schakelaar er onder om is
Voorop 2 ventilatoren, schakelaar boven de rode druktoets moet naar links of rechts (l of r ventilator), dan de rode druktoets om de ventilator aan te zetten. Ventilator loopt enkele seconden na en licht rood of groen op.
Dat was het zo ongeveer