Golden Member
Moderator
Op 7 januari 2018 19:23:01 schreef rew:
Tip: Die zwarte gunk op je hotend van je 3D printer valt er gewoon vanzelf af als je hem goed heetstookt.
Golden Member
Ik zou m'n hotend toch echt niet zomaar zo heet stoken, in "ovenland" noemen ze dat "pyrolyse" en dat gaat met ongeveer 500 graden, maar zo gek zul je het toch niet gemaakt hebben....
Op 8 januari 2018 15:57:05 schreef High met Henk:Ik doel op het heetstoken. Dat gebeurt soms door extra diesel in te spuiten. Het roetfilter zelf overleeft dat meestal nog wel, maar de motor niet altijd... En bij bepaalde terreinwagens overleven de complete auto en de omgeving het niet als je pech hebt (roetfilter zit zo dom gemonteerd dat het de bodembegroeiing in brand steekt als je op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent). Pyrolyse wordt dan pyromanie.
Over die Roetfilters is Onzin, als je de flow maar de goede kant op houdt
Golden Member
Op 8 januari 2018 21:32:03 schreef Roches:Ja deze ook. Als de temp te hoog wordt, dan gaat ie in "safe mode": Heaters uit, fans aan. Maar als dat nog niet goed ingesteld is, dan krijg je dus dit. Fan uit heater aan.
Ik zie dat zelfs het nylon onderdeel er omheen weg gesmolten is...
Daarom zijn de meeste printers beveiligd tegen zulke hoge temperaturen, mooi hoor die custom firmware!!!!
Op 8 januari 2018 22:21:48 schreef High met Henk:Een Amerikaanse motor, ik geloof een Ford vermogensberoerte maar het kan ook wel een GM zijn ofzo, die had geen extra injector in de uitlaat maar spoot de extra brandstof in de achterste cylinder die dus ook het eerste in de soep draaide. Dat moet wel ergens op Youtube te vinden zijn. Denk dat ik er op kwam via het kanaal van een reposessor die er een motorrevisie aan had overgehouden.
er is idd wel extra brandstof nodig bij regeneratie.
Maar makkelijkste is eigenlijk een brander in de uitlaat steken... Klinkt vreemd maar werkt prima.
Motorschade heb ik ook nog niet eerder gezien.
als je terrein gaat rijden moet je ook je elektrische ventilator uitzetten bij doorwading/ diepe bagger. Gaat anders ook niet goed. Dus een elektrische ventilator is ook waardeloos ???
[Bericht gewijzigd door rew op 13 januari 2018 15:41:03 (15%)]
Golden Member
Golden Member
Special Member
Op 16 januari 2018 23:34:53 schreef henri62:Veer van een drukknop? Of gewoon een pennenveer?
Zoek de fout: Dit is een voedingkje van een ikea ledlamp met IR sensor voor in een kast te monteren.
Maakte ik open en zag tot mijn verwondering dit:
[Bericht gewijzigd door Hoeben op 16 januari 2018 23:45:13 (27%)]