[Tip] Afzuigkap Siemens LC75951 / D-FX32-4

Beetje laat, maar mooi dat je boel gefikst hebt.

I love it when a plan comes together !

Ook ik heb al jaren het zelfde probleem, maar me er nooit ervaren als een heel groot probleem, tot dat hij nu bijna niet meer aan gaat. Heb een mail gestuurd naar Ritmeester en SMD. Ik woon zelf in Lichtenvoorde.

Ik begrijp dat ik de printplaat niet moet zoeken achter de bediening maar hoger op. Ik heb hier niet echt veel ervaring mee. Moet ik van te voren de stroom er af halen dmv 1 van de stoppen er even uithalen, of kan ik ergens de stekker uit halen als ik ga zoeken naar de printplaat?

Dank alvast voor alle info en hulp

I love it when a plan comes together !

Dit gaat over een ander type afzuiger, dus zou een eigen topic starten hierover. is in de toekomst voor de volgende ook makkelijker te vinden. Gaarne met type, merk etc

Beste allemaal,
Helaas heb ik ook te maken met een defecte afzuigkap, echter doet die van ons helemaal niets meer, tenminste de ventilator. De tiptoetsen werken nog wel en als ik het toerental omhoogschakel middels de tiptoetsen gaat uiteraard mijn ventilator niet draaien maar ik hoor wel een relais? steeds schakelen bij iedere verhoging. Ik heb mijn vermoeden dat ik te maken heb met een defecte ventilator, omdat er aan mijn printplaat niets te zien is. Er zit een stekker op mijn 5 draden, blauw, wit, rood, zwart en grijs, ik neem aan dat deze naar de ventilator gaan?
Is er een makkelijke manier om de ventilator te controleren/direct aan te sturen zodat ik niet (mogelijk onnodig als later blijkt dat er toch iets met de print aan de hand is) alles voor niks uit elkaar hoef te halen?
Wel had ik er last van dat de afzuiging na lange tijd soms op storing sprong, maar nu krijg ik de ventilator met geen mogelijkheid meer draaiend. Wie kan mijn vraag beantwoorden?
Alvast dank!

Sine

Moderator

Hebben we het over de zelfde merk/type afzuigkap als waar dit topic over gaat?