Een kennis van me had een takel+loopkat in diverse "onderdelen" gekocht en wat eraan hing (kabel met knoppen) wat in verregaande staat van "ontbinding" dat er eigenlijk niks meer van te maken was.
Ook moest er een draadloze remote bediening op komen. Tijd voor een klein besturingskastje dus.
Aangezien het nagenoeg niks mocht kosten is het natuurlijk een sport om te kijken hoe ver ik kon komen zonder iets te kopen. Uiteindelijk is het gelukt om met nul investering dit kastje te maken om alle de motoren te sturen (inclusief loopbaan). Alleen de remote control is nieuw gekocht (zit via een 16 aderige kabel hier op aangesloten).
Dus een sloop kastje gevonden waar een zwik gaten in het deksel zaten, daar een nieuw stukje plaatwerk op gezet en een paar gaten erin geponst voor de lampjes. Die lampjes (230V led paneel lampjes) heb ik ooit jaren geleden in Rosmalen gescoord voor 1.5 euro per stuk (je weet wel zo'n impuls aankoop van: Komt nog wel eens van pas).
De 380/220 trafo had ik ook nog ergens liggen en lag er al jaren evenals de magneetschakelaars, thermische beveiligingen, hoofschakelaar en een bak oude S-rail klemmen die ik toch voor andere projecten nooit zou gebruiken (ben ik ook weer vanaf). Die meeste onderdelen hadden wel een schoonmaakbeurt nodig.
Zo zag het binnenwerk eruit na montage/bedrading:
En het deksel binnenkant:
De sturing van de loopbaan aandrijving zat in een ander bestaand kastje die weer hier op aangesloten is, daar heb ik het eea aan verbouwd zodat die ook met de draadloze remote te bedienen is.
Nog niet alle kabels waren aangesloten, dat heb ik pas gedaan nadat het hele ding aan de loopkat hing.