Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

Op 3 februari 2021 23:01:30 schreef henri62:
Ik heb weer eens iets nodag wat blijkbaar unobtainium is: Ik ben op zoek naar een kabel met 4 onderling afgeschermde draden, en daar weer een shielding omheen.

Het is voor 2 Endress&Hauser (Promag 50P) flow meters waar je meetunit ergens anders hangt. Volgens E&H:

• 4 x 0.38 mm2 PVC cable with common, braided copper shield (Ø approx. 7 mm) and individually shielded cores.
• Conductor resistance: ≤ 50 Ohm /km
• Capacitance: core/shield: ≤ 420 pF/m

Maar nergens staat vermeld wie dat levert. Ik heb al bij Lapp Unitronic gekeken maar daar zie ik zo snel niks wat er op lijkt.

Iets als een analoge VGA kabel maar dan met 4 ipv 3 afgeschermde draden.

je hebt ook vga kabel waar 5 of zelfs 6 draden apart zijn afgeschermd, de V-sync en H-sync zijn dan ook afgeschermd. ook bose systeemkabel had dit, maar die is er denk ik ook niet meer, leek sterk op ftp..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 3 februari 2021 23:22:47 schreef Ricotjuh:
Ik ben op zoek naar de smalle variant van een mono 6.35mm socket.
Ik heb deze in het verleden al eens besteld bij Aliexpress. Qua uitvoering en maatvoering perfect. Maar ik was benieuwd of deze dichter bij huis te betellen was en dan hopelijk kwalitatief iets degelijkere uitgevoerd.

Toch weer AliExpress maar hier zit meer metaal aan. Dicht bij huis kan ik ze niet vinden...
https://www.aliexpress.com/item/32757884598.html

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dank voor de alternatieven. Maar ik ben opzoek naar de exacte footprint zoals degene die ik bijgevoegd had. Hoeft verder niet van metaal te zijn. Maar wat ik zie in de jacks van Ali die ik hier heb liggen, is dat het schroefdraad niet lekker op elkaar aansluit aangezien het kunstof uit 2 delen bestaat. Hierdoor kan het lastiger zijn om de bijgeleverde moet erop te draaien. In het ergste geval kan ik er nog een keer met een draadsnijder overheen gaan. Moet er 64 hebben, dus ik vrees dat ik toch voor de AliExpress variant zal gaan ;)

Thevel

Golden Member

Op 3 februari 2021 23:25:51 schreef blackdog:
maar ik heb wel nog een nieuwe E420 Siliconix dual JFET.

Dat is ook toevallig, gisteren besprak ik met een collega hoe we vroeger nog zelf printjes etsen.
Ik vond in een doos nog wat zelf gemaakte printjes waaronder het printje op de foto.
Het is een breedband versterker (volgens mij een elektuur ontwerp) en in de jaren 80 gemaakt, op het printje zit ook een E420.
Bij het zoeken van de specs zag ik dat hij nog steeds verkocht word bij hf-electronics.

Enne... ik heb het printje even getest en werkt nog prima. :)

RAAF12

Golden Member

Op 3 februari 2021 23:01:30 schreef henri62:
Ik heb weer eens iets nodag wat blijkbaar unobtainium is: Ik ben op zoek naar een kabel met 4 onderling afgeschermde draden, en daar weer een shielding omheen.

Het is voor 2 Endress&Hauser (Promag 50P) flow meters waar je meetunit ergens anders hangt. Volgens E&H:

• 4 x 0.38 mm2 PVC cable with common, braided copper shield (Ø approx. 7 mm) and individually shielded cores.
• Conductor resistance: ≤ 50 Ohm /km
• Capacitance: core/shield: ≤ 420 pF/m

Maar nergens staat vermeld wie dat levert. Ik heb al bij Lapp Unitronic gekeken maar daar zie ik zo snel niks wat er op lijkt.

Iets als een analoge VGA kabel maar dan met 4 ipv 3 afgeschermde draden.

HDMI 1.4 heeft ook zoiets, 4 keer folie afscherming en 1 braided.

Op 3 februari 2021 23:29:27 schreef Nisei:
[...]
Ik kan het nergens vinden.

Goh! ;)

Misschien een gek idee maar kun je geen UTP gebruiken en dan de (afgeschermde) paren als 1 ader gebruiken?
[bijlage]

Dat is misschien wel een idee als het echt niet anders kan.

Op 3 februari 2021 23:44:45 schreef testman:
[...]
je hebt ook vga kabel waar 5 of zelfs 6 draden apart zijn afgeschermd, de V-sync en H-sync zijn dan ook afgeschermd. ook bose systeemkabel had dit, maar die is er denk ik ook niet meer, leek sterk op ftp..

Die heb ik een paar jaar geleden ook gevonden bij Conrad. Toen ik die bestelde kreeg een een email dat die niet meer leverbaar was. Terug bij af dus. Ik heb toen van een kennis een stuk microfoonkabel gekregen met 4 aders shielded + extra shield, was precies lang genoeg.
Maar nu heb ik weer hetzelfde probleem dat ik een paar 2-de hands flow meters heb die ik moet aansluiten.

-edit- Net eens een email naar E&H gestuurd waar ik zoiets kan kopen.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
fatbeard

Honourable Member

microfoonkabel gekregen met 4 aders shielded + extra shield

klinkt als een multi-kabel (a.k.a. snake)...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ik heb daar ook op gezocht en dan krijg je vaak 12 of 16 aders in een dikke kabel. Worden vaak op podia gebruikt.

[Bericht gewijzigd door henri62 op donderdag 4 februari 2021 12:40:08 (16%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Anoniem

Henri62, via volgende link kan u de kabel kopen die u zoekt.
Elektrische eigenschappen zelf nog eens goed controleren maar volgens mij is hij exact degene die u zoekt.
De prijs lijkt mij ook niet al te extreem. (YMMV)

https://www.metrofunk.de/sonderleitungen/jede-ader-geschirmt-gesamtsch…

Hopelijk heeft u er iets aan.

Hubie

Special Member

Ik heb hier nog kwaliteits scartkabel van meer dan een cm dik.
Zal 'm is openschroeven om te kijken wat voor kabel daarin zit.

Op 4 februari 2021 13:12:02 schreef opruiming:
Henri62, via volgende link kan u de kabel kopen die u zoekt.
Elektrische eigenschappen zelf nog eens goed controleren maar volgens mij is hij exact degene die u zoekt.
De prijs lijkt mij ook niet al te extreem. (YMMV)

https://www.metrofunk.de/sonderleitungen/jede-ader-geschirmt-gesamtsch…

Hopelijk heeft u er iets aan.

Ja dat is precies wat ik zoek. Bedankt voor de tip!
Het toverwoord is dus "LIYCY-CY" wat de afschermingen aangeeft. Nu vind ik inderdaad ook bij Lapp de kabel dit soort kabels als ik daar op zoek. Gisteren de hele bijbel van Lapp doorgezocht in de Unitronic sectie en niet kunnen vinden.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 4 februari 2021 00:20:04 schreef Ricotjuh:
Dank voor de alternatieven. Maar ik ben opzoek naar de exacte footprint zoals degene die ik bijgevoegd had. Hoeft verder niet van metaal te zijn. Maar wat ik zie in de jacks van Ali die ik hier heb liggen, is dat het schroefdraad niet lekker op elkaar aansluit aangezien het kunstof uit 2 delen bestaat. Hierdoor kan het lastiger zijn om de bijgeleverde moet erop te draaien. In het ergste geval kan ik er nog een keer met een draadsnijder overheen gaan. Moet er 64 hebben, dus ik vrees dat ik toch voor de AliExpress variant zal gaan ;)

Nu schiet me zojuist te binnen dat zo'n dergelijke connector ook in een switcher van me zit.
Helaas kan ik er dan nog weinig wijs uit welk merk dit is. Misschien zegt het jullie meer..

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Op 3 februari 2021 23:25:51 schreef blackdog

De U441 het ik niet voor je, maar ik heb wel nog een nieuwe E420 Siliconix dual JFET.
Deze zit niet in ene metalen huisje en komt vrij goed overheen met wet je nodig heb volgen het Siliconix databoek dat ik heb.

Ontzettend bedankt voor het aanbod, ik zie in de reactie van Thevel dat HF electronics hem nog heeft dus ik ga het daar even proberen en anders kom ik erop terug, jij kunt je eigen exemplaar vast een keer gebruiken in je eigen projecten.

Hallo,

Momenteel ben ik bezig met het repareren van een Japanese type 94 mark 2 radio. In deze radio zit een uitgangstransformator met een verhouding van 2:1. Nu is de radio helaas verbouwd en ben ik deze terug aan het bouwen hoe deze was. Helaas heb ik geen uitgangstransformator liggen met deze verhouding. Waar zou ik deze kunnen vinden?

Alvast bedankt!

BJ2.

fatbeard

Honourable Member

Weet iemand waar ik dit soort blokjes

(maar dan met bi-color LEDs, of zonder LEDs) voordelig kan kopen?
Ik heb namelijk weinig zin om bij 200 stuks de ledjes eruit te peuteren. Los daarvan, dan heb ik weer een heleboel LEDjes die ik waarschijnlijk nooit ga gebruiken...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Voor dat soort zaken heb je Mentor nodig...: https://www.mentor.de.com/bauelemente/en/portfolio-2/portfolio-optoele…
(daar even het juiste model zoeken en dan bij een distributeur bestellen)

Catalogus: https://www.mentor.de.com/wp-content/uploads/2020/05/MENTOR-OPTO-1.pdf

[Bericht gewijzigd door Arco op zaterdag 6 februari 2021 13:15:13 (18%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
vergeten

Golden Member

Op 4 februari 2021 00:27:33 schreef Thevel:
Enne... ik heb het printje even getest en werkt nog prima. :)

Dat komt vast omdat er geen elcootjes op zitten :) (en hij al jaren niet gebruikt wordt?)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
vergeten

Golden Member

Op 6 februari 2021 12:56:33 schreef fatbeard:
Weet iemand waar ik dit soort blokjes
(maar dan met bi-color LEDs, of zonder LEDs) voordelig kan kopen?

Ik kan je er wel aan helpen zonder leds, heb je er 200 nodig?
Stuur ff een PM als je interesse hebt.

Farnell heeft ook de 2 voudige PCB ledblokjes die je zoekt.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Peter_dtn

Golden Member

Weet iemand waar ik een doorverbinding stripje kan kopen voor een HP voeding. Het stripje maakt verbinding tussen de output en de sense ingang. Er zijn er 2 nodig maar ik heb er helaas maar 1..

Dank !

Op 6 februari 2021 12:56:33 schreef fatbeard:
Weet iemand waar ik dit soort blokjes
(maar dan met bi-color LEDs, of zonder LEDs) voordelig kan kopen?

1000 stuks bij AlieE voor nog geen 7 euro, kan je wel even vooruit :)

fatbeard

Honourable Member

Ik heb de zoektocht bij AliE na een uur of twee maar opgegeven, die zoekmachine van ze is ècht ruk.
Komt waarschijnlijk omdat de aanbieder de omschrijving (al dan niet automatisch) van chinees naar engels vertaalt en de zoekmachine jouw engelstalige zoekbegrip terugvertaalt naar chinees om dan in het chinees te gaan zoeken.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Weet er iemand of er een polymeer fuse te koop is die ik op een DIN-rail kan klikken, liefst schroefuitvoering.

Dan bedoel ik ook iets betaalbaars, niet die fancy dingen die Phoenix verkoopt voor meer dan 70 euro (per stuk).
Meer in de prijs range van max 10 euro/stuk. Anders kan ik er net zo goed een HESILED-24 in zetten met een normale 5x20mm fuse.
Ik heb er 16 nodig. Stroom in de orde grootte van 1A max om een sensor kabel te beveiligen.

Ik dacht dat ik ze ooit eens in een schakelkast gezien heb maar nergens gevonden.

Phoenix heeft wel klemmen waar je zelf iets in kunt solderen maar ik wil eigenlijk niks in een besturingskasts gaan knutselen wat niet standaard is (is gewoon "not done" tenzij het echt niet anders kan).

-edit- Oh ja is voor 24VDC.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Nee dat bedoelde ik niet.
Ik zou echt een normale polyfuse/resettable fuse in een dinrail klem willen hebben.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Dit topic is gesloten