Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Van Siemens/Tyco zou dat worden: V23154-N0717-B112 (single) of V23154-N0717-C112 (bifurcated)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fred101

Golden Member

Ze zien er uit als op de fotos die jullie plaatste maar de spoel heeft dezelfde dunne platte contacten als de schakelpinnen. Ze hebben een offset tov elkaar (de ene meer naar voren als de andere. Er zitten ook geen gaatjes in de pootjes.

Als de pinnen dezelfde nummers hebben en de zelfde lay-out, zijn ze dan ook gelijk, is dat gestandaardiseerd ? Bij die datasheet van arco staan wel waar de pinnen zitten, de nummers maar niet bij welke schakelaars ze horen.

Ik denk dat ik beter gewoon relais met dezelfde schakelaars kan bestellen in een versie met voetje en dan die dingen op een stuk L-profiel zetten met draden naar de printplaat.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Arco

Special Member

Als de pinnen dezelfde nummers hebben en de zelfde lay-out, zijn ze dan ook gelijk, is dat gestandaardiseerd ? Bij die datasheet van arco staan wel waar de pinnen zitten, de nummers maar niet bij welke schakelaars ze horen.

Hoe bedoel je?... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fred101

Golden Member

https://www.te.com/commerce/DocumentDelivery/DDEController?Action=show…
Deze datasheet is van STE en heeft al de parameters maar steeds niet in de juiste combinatie. Ik moet deze hebben als ik naar pag 5 kijk.:
V23154-N4717B112 en V23154-M4717B104

Qua spoel zou ook 716 kunnen (dat is de weerstand die de oude hebben , 150 ohm)
)
Qua contacten heb ik geen idee, ik denk single contacts want Bifurcated betekent gespleten en ik zie niks wat gespleten lijkt in het origineel.
B1 of B6 is enkel. C1 of C4 is Bifurcated en dan is er nog F1
De belangrijkste is 12 voor 6 form A (6CO) en 04 voor 2 form C (2CO)

Het meest overeen komen V23154-M0 717 B1 04 en V23154-D0 717 B1 12 Alleen hoop ik dan dat de terminals door de gaatjes passen.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Arco

Special Member

Als er ruimte is kun je een voetje gebruiken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fred101

Golden Member

Serieus , V23154D 717F104 Bij Farnell 112 euro per stuk, zijn die audiofool grade ? Er zitten er 5 op het PCB....

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Ik heb hier nog zo'n 6xmaak relaistje liggen. Van Iskra. Geen idee wat de spoelspanning is. Pinout lijkt wel hetzelfde te zijn, die zigzag configuratie.

-edit- Aantrekspanning net gemeten: 8.2V weerstand spoel 466 Ohm.

[Bericht gewijzigd door henri62 op dinsdag 8 juni 2021 22:28:12 (18%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

DINGGGGGG DONGGGGGG! Hier volgt een bericht voor fatbeard.

Ik heb een maand of twee geleden voor jou 10 weerstanden, Mouser-nummer 652-FW10A10R0JA besteld.

Hoewel de kosten echt het probleem niet zijn, heb ik, ondanks 3 e-mailtjes dat ik ze sinds 10 april of zo al binnen heb, niets meer van hem vernomen.
Omdat ik vermoedde dat het met e-mail alleen wel los zou lopen, heb ik geen telefoonnummer of andere gegevens van hem.

Misschien dat er hier mensen zijn die hem persoonlijk kennen of een telefoonnummer van hem hebben (wat ik dan eventueel per e-mail ontvang) en hem op de hoogte kunnen stellen?

Alvast dank.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
fatbeard

Honourable Member

Miss Verstand: een wat warrige blonde schoonheid die het alleen van haar looks moet hebben.
Is een dochter van Justin Case, een oud leger commandant (bekend van de Slag om de Arm).

Maar ff zonder dollen, ik heb je gisteren een PM gestuurd...

Iets geheel anders: ik ben op zoek naar (erg) dunne ,max. 1.5mm, coax.
Dunner dus dan de bekende RG178 en consorten, maar vooral soepeler.
Impedantie is niet direct belangrijk (want veel korter dan de golflengte) maar afscherming wel, daarom voldoet een simpel afgeschermd draadje niet.
Tenminste, de soort die ik had liggen bleek lekker dan een vergiet op 13.56MHz...

Ik heb niet veel nodig, 2m is al ruim voldoende.
Suggesties?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 5 juni 2021 01:36:07 schreef Arco:
In die trillingssensortjes zit een middenpin met daaromheen een veertje met een zwaar gewikkeld uiteinde, dus bewegingen laten het veertje tegen de pin komen.
Ze zijn er in vele gevoeligheden. Helaas zeggen alle Ali's 'high sensitivity'... (ook al zijn sommigen bom-proof... ;) )
[afbeelding]

In de SW-18010P serie kun je kiezen: SW-18010P gaat heel licht, de SW-18020P zwaarder. Er zit geloof ik ook nog een SW-18015P tussenin. Of die SW-18010P ligt genoeg is voor jouw toepassing kan ik moeilijk beoordelen.

Via het andere topic weet ik ondertussen dat ik een TPS7A6633QDGNRQ1 IC nodig heb voor een herstelling. Echter lijkt het nergens nog op stock te zijn: Farnell, RS, mousser, digikey,... Waar kan ik wel een vervanger vinden voor dit onderdeel?

Het is een lineaire regelaar.

Dus zoek bij lineaire regelaars naar het package wat je zoekt (tssop8). Als je wat vind dan ga je naar het datasheet kijken en beslis je: Maar deze wil ik niet want.... Bijvoorbeeld: "kan maar 100mA aan en de TPS7A6633QDGNRQ1 kan 200mA". Dan kan je selecteren op "stroom minimaal 200mA". Helaas kan je niet op pinout selecteren, dus als je alle filter-bare attributen hebt gehad zal je met de hand de pinout moeten controleren.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Via het andere topic weet ik ondertussen dat ik een TPS7A6633QDGNRQ1 IC nodig heb voor een herstelling. Echter lijkt het nergens nog op stock te zijn

Da's niet echt bijzonder, heel veel halfgeleiders hebben nu door de huidige schaarste een levertijd van 6 mnd tot 2 jaar... ;)
https://nl.aliexpress.com/item/32975422316.html?spm=a2g0z.12057483.det…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Prachtig gewoon, maar waar koop ik dat in kleine hoeveelheden? ik heb maar drie stukken nodig van tussen de 50 en 75 cm...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
blackdog

Golden Member

Hi Leo,

Ik heb Teflon 1,8 en 1,9mm is dat bruikbaar voor je?

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Arco

Special Member

In 1.13mm, je moet alleen de u-fl connectors van de pigtail afknippen... ;)
https://www.data-alliance.net/u-fl-to-u-fl-cables/

Anders even vragen bij Wimo, die hebben vast ook wel losse 1.37mm kabel. (ze hebben pigtails tot 60cm)
https://www.wimo.com/de/kabel-stecker

[Bericht gewijzigd door Arco op maandag 14 juni 2021 13:13:49 (36%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Hi Bram,

Hangt een beetje van de soepelheid af... het wordt een DUT-connectie (voor een DC spanninkje) en de DUT heeft bewegingsvrijheid nodig.

Maar het is waarschijnlijk niet nodig een aanslag te plegen op jouw voorraden, leest verder...

Arco:
U-FL! Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb! _/-\o_
Off-the-shelf kabels, daar houden we van.

Ik ben bezig de nieuwe readerline te ontwerpen en heb dus alle vrijheid voor de test connectoren. Wat vaststond is dat er géén aangesoldeerde draden-met-een-headertje gebruikt gingen worden...
Ik wilde eerst een picoblade gebruiken (goede lock), maar een U-FL blijkt qua footprint net zo groot. En het bespaart me de ellende een picoblade connectortje aan de coax te fröbelen :P

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
blackdog

Golden Member

Hi Leo, :-)

Waar ik aan denk is de degelijkheid van de gebruikte kabel.
Aan de hand van Arco zijn tip om een u-fl kabeltje te gaan gebruiken, ben ik daar ook naar wezen zoeken in mijn voorraad.

Volgens mijn schuifmaat zijn de drie coax kabeltjes (SMA pictail) 1,1mm die ik hier heb liggen.
Ik heb geen idee hoe het bij jou gaat worden toegepast, 10x bewegen of b.v. 1000x. omdat het gebuik wordt bij zeg een eindcontrole.

Ik zie graag hoe je het oplost. :-)

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
fatbeard

Honourable Member

Die degelijkheid zou best wel eens het probleem geweest kunnen zijn: het was per slot van rekening een afgedankte probe (waarvan ik er overigens wel ettelijke weer tot leven heb weten te wekken :7 )

Eindcontrole: nâh, veel te duur (€1.25 per minuut)... >:)

Het zal gebruikt worden in een "DPC* verification test", iets wat (hopelijk) slechts éénmaal per model wordt uitgevoerd. Is wel behoorlijk arbeidsintensief: kost -gemiddeld- het betere deel van een dag. En dan wil je niet halverwege tot de ontdekking komen dat het meetkabeltje is overleden...
In deze test worden de antenneparameters en -aanpassing geverifëerd, en de parameters voor omgevingscorrectie bepaald.
Ervaring leert dat een optimale antenne-aanpasing soms niet de optimale oplossing is, omdat ook de eigen-impedantie van de antenne een grote rol hierin speelt.

Die correctie wordt dan "automagish" uitgevoerd bij elke geproduceerde lezer, zodat de (tijdrovende) eindtest wordt vermeden of op zijn minst versimpeld.
Het helpt ook -niet geheel onbelangrijk- om door de verplichte EMC-testen te komen. O-)
Meer daarover (misschien, het ligt tamelijk gevoelig) in een latere post, wellicht in een ander topic of (De Almachtige Verhoede) een artikel...

* Dynamic Power Control

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Deze vraag is denk ik al vast een keer langsgekomen maar kan niet zo snel antwoord terug vinden. Wel een bekend probleem, een topic hierover gevonden maar antwoord op dit probleem is nooit gegeven erin.
Ik heb enkele apparaten met daarin of zo'n driehoek schroef (ben ff de naam kwijt van dat type) of een secure torx 10. Nu heb ik daar bitjes van in 4mm vorm in mijn ifixit kitje of grotere in een setje van meen aldi/action/lidl voor dit soort latigere gevallen. Maar deze zitten diep in een apparaat en heel klassiek past de schroevendraaier met bithouder er niet in |:(
Dus zoek ik deze schroevendraaiers maar dan niet als bit. Liefst fysieke winkel maar vermoed dat het voor zo'n driehoekje lastiger word en ik op online terecht kom.
Kan iemand me verder helpen met wat merken die ze in assortiment hebben, links of andere info waar verder ze te zoeken?
Secure torx 10 zal wel niet te lastig zijn, is redelijk standaard ondertussen om te vinden maar dat driehoekje is denk ik lastiger. Die kom ik nog niet zo vaak tegen.

fatbeard

Honourable Member

Secure Torx10 is in de betere bouwmarkt al te krijgen...
Voor de "moeilijkere" zaken pak ik zelf vaak een slijpmachine (dremel is ook goed) en een al-dan-niet afgedankte schroevendraaier. Na een paar minuten gefröbel heb je dan een perfect passende.
Als je zorgvuldig werkt is het resultaat "niet van echt te onderscheiden" ;)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
fatbeard

Honourable Member

Vraagje: 3mm full-RGB LEDs, bestáát dat? En belangrijker: waar haal ik dat in kleine aantallen?

Het alternatief is een SMD LED met een HAAKSE lichtgeleider (gaatje in het front 3mm, 5(.08)mm boven de print, LED op 15±0.5 mm vanaf voorzijde front).
Wat -uiteraard- weer een andere vraag genereert: waar haal ik dát in kleine aantallen?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ja, die bestaan.
Grote probleem is vooral de te weinig ruimte onder de body om er degelijk 4 poten onder te fabrieken.

Ze bestaan ook nog in iets normalere vorm.

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op dinsdag 22 juni 2021 21:25:21 (31%)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
fatbeard

Honourable Member

Die eerste had ik ook gevonden. Die tweede is bruikbaar, maar 10000 (minimun order) valt bij mij niet onder 'kleine aantallen'... YMMV

[Bericht gewijzigd door fatbeard op dinsdag 22 juni 2021 21:50:07 (10%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Dit topic is gesloten