Ik heb een probleem met mijn pas geplaatste PV installatie. Vooropgesteld, de installateur is ingelicht en komt volgende week kijken. Maar hij wist op afstand ook niet waar het aan kon liggen, vandaar dat ik hier wil vragen of jullie hier iets herkennen van een oorzaak.
Installatie:
11x400wp AEG AS-M1082B-H
Omvormer: GoodWe (GW4K-DT)
Alles in 1 string op 1 MPPT.
Ligging zuid-west zonder schaduw, dakhoek van 38 graden.
Nu is het zo dat mijn installatie al wordt afgetopt op ~2800W, wat nooit het geval kan zijn. Afgelopen dagen prachtig zonnige dagen gehad zonder wolkje en je ziet duidelijk dat het vermogen ineens lineair verder verloopt na 2800W. Op dagen met zon en lichte bewolking, piekt hij soms heel even hoger naar 3000+W als er bewolking opzij schuift voor de zon waarna hij meteen weer terug naar 2800W stort.
De panelen kunnen maximaal 13.19A stroom leveren, de omvormer kan max 12.5A ontvangen. Maar als ik in de omvormer data kijk, dan leveren de panelen maar zo'n max 8A. Ik zal hieronder 3 grafieken posten van Watt, Volt en Ampere wat gemeten wordt.
Menig kenner heeft zich er al over gebogen maar niemand weet wat er aan de hand is. Mogelijk 1 paneel kapot wat de stroom beperkt voor de rest van de string? Ik hoop dat iemand hier nog een ideetje heeft?