PC aansluiting (RS 232?) op Intergas CV ketel HR 28/24

Op 7 januari 2023 10:47:52 schreef acfnews:
[...]

Hi, en dank voor de reactie!

Ik heb interesse in de pcb, maar ik wil wel de ESP32 gaan gebruiken. Dit alleen al om WPA3 te kunnen gebruiken op mijn thuisnetwerk (esp8266 ondersteund dit helaas niet).
Daarnaast zou Ik kunnen helpen met een nieuwe versie pcb…

Ik hoor graag van je!

Een vriend van mij heeft de pcb inmiddels aangepast naar een ESp32.
Zodra ik deze binnen heb zal ik dat hier delen.

Op 9 januari 2023 12:29:05 schreef So871:
[...]

Een vriend van mij heeft de pcb inmiddels aangepast naar een ESp32.
Zodra ik deze binnen heb zal ik dat hier delen.

Hi,

Op welk bordje baseren jullie de pcb? Bv: Wemos c3 mini?

Oh, ik zie op een vorige foto dat je alleen de ESP gebruikt, en geen piggyback gebruikt, cool!

Mvgr

Ron

[Bericht gewijzigd door acfnews op maandag 9 januari 2023 21:57:22 (14%)

Op 7 januari 2023 10:47:52 schreef acfnews:
[...]

Hi, en dank voor de reactie!

Ik heb interesse in de pcb, maar ik wil wel de ESP32 gaan gebruiken. Dit alleen al om WPA3 te kunnen gebruiken op mijn thuisnetwerk (esp8266 ondersteund dit helaas niet).
Daarnaast zou Ik kunnen helpen met een nieuwe versie pcb…

Ik hoor graag van je!

Hi ,
Ik zou je iets laten weten als de nieuwe pcb binnen was.
Deze is afgelopen week binnengekomen en draait sinds gister avond hier naar volle tevredenheid.

Deze is wel "uitgebreid" met een OpenTherm gateway shield.
Hier wil ik mee gaan testen of ik beide op 1 ESp32 kan laten draaien.
Als dit werkt wordt de pcb weer aangepast, zodat de OpenTherm shield er in componenten op komt , ipv als shield.

@rbohm
Super code heb je geschreven btw voor Esphome!

Dat ziet er mooi uit hoor!

Persoonlijk hoef ik niet perse de Opentherm te bedienen. Ik heb al te veel tijd gestoken in de OTGW Opentherm-gateway en HA, en ik kreeg dat niet goed/betrouwbaar werkend. Ook te veel slecht onderhouden libraries als dependancies in de integratie. Maar dat is gezeur van mijn kant.

Ik kan in dit forum geen PM sturen volgens mij, maar ik ben benieuwd hoeveel printjes je hebt, en zou willen doorverkopen.

Ook ben ik benieuwd naar jouw gedachten omtrent heel veel werk steken in dit project versus het in de toekomst van her gas af gaan?

Op 18 januari 2023 22:52:45 schreef acfnews:
Dat ziet er mooi uit hoor!

Persoonlijk hoef ik niet perse de Opentherm te bedienen. Ik heb al te veel tijd gestoken in de OTGW Opentherm-gateway en HA, en ik kreeg dat niet goed/betrouwbaar werkend. Ook te veel slecht onderhouden libraries als dependancies in de integratie. Maar dat is gezeur van mijn kant.

Ik kan in dit forum geen PM sturen volgens mij, maar ik ben benieuwd hoeveel printjes je hebt, en zou willen doorverkopen.

Ook ben ik benieuwd naar jouw gedachten omtrent heel veel werk steken in dit project versus het in de toekomst van her gas af gaan?

Geen idee of je op dit platform iets van PM hebt,

Ik heb er nog 3 liggen, 5 besteld. Eentje is perongeluk gesneuveld.

Doorverkopen heb ik geen problemen mee z kan even kijken wat de prints mij totaal kosten inc componenten.
Zal even kijken of we op een of andere manier in contact kunnen komen met elkaar.

Ik heb er geen moeite mee om er zoveel werk in te steken , de ketel zal nog vele jaren in gebruik zijn.
Gasloos is imo een utopisch beeld , waarvan we nagenoeg zeker weten dat het niet gaat lukken.

Daarvoor hebben wij nog teveel oudere woningen , en teveel " Jan modaal die het niet kan ophoesten "

Op 20 januari 2023 13:00:50 schreef So871:
[...]

Geen idee of je op dit platform iets van PM hebt,

Ik heb er nog 3 liggen, 5 besteld. Eentje is perongeluk gesneuveld.

Doorverkopen heb ik geen problemen mee z kan even kijken wat de prints mij totaal kosten inc componenten.
Zal even kijken of we op een of andere manier in contact kunnen komen met elkaar.

Ik heb er geen moeite mee om er zoveel werk in te steken , de ketel zal nog vele jaren in gebruik zijn.
Gasloos is imo een utopisch beeld , waarvan we nagenoeg zeker weten dat het niet gaat lukken.

Daarvoor hebben wij nog teveel oudere woningen , en teveel " Jan modaal die het niet kan ophoesten "

Ik heb wel interesse in de ESP33 versie.
Hoe kan ik u bereiken? Ik zie zo geen PM functie.

Met vriendelijke groet

Op 20 januari 2023 13:00:50 schreef So871:
[...]

componenten.
Zal even kijken of we op een of andere manier in contact kunnen komen met elkaar.

Ik heb even een tijdelijk email adres aangemaakt, als je iets van een prijs weet, laat me het dan aub weten.

Alvast bedankt,

Ron

Op 23 januari 2023 18:58:59 schreef acfnews:
[...]

Ik heb even een tijdelijk email adres aangemaakt, als je iets van een prijs weet, laat me het dan aub weten.

ronnieknutseltlekker __apenstaartje__ email.com

Alvast bedankt,

Ron

Sorry voor de late reactie , krijg op een of andere manier niet altijd een melding.

Er zit een klein foutje in de huidige pcb, dit is aangepast en de nieuwe zijn inmiddels onderweg.

Zodra ik ze binnenheb schiet ik een mailtje naar bovenstaand email adres.

Mag ook alvast een mailtje sturen naar :
Igaspcb@gmail.com

Op 23 januari 2023 08:03:44 schreef dvid:
[...]
Ik heb wel interesse in de ESP33 versie.
Hoe kan ik u bereiken? Ik zie zo geen PM functie.

Met vriendelijke groet

Zal een tijdelijk email adres aanmaken en deze hier posten.

Gr

Edit :
igaspcb@gmail.com

Heb je toevallig het schema en wil je dat delen of heb je wellicht nog een pcb liggen?

Hi So871,

Ik heb een PCB ontworpen met EasyEDA en een PCB laten maken vi JLCPCB.
Daarmee heb ik nu een ESP32-WROOM-32 fysiek kunnen koppelen aan de interface van de Intergas HRE met de poto's en bc337's..

Er zaten nog 2 foutjes in de pcb (ik had RX/TX op de verkeerde pinnen gezet, en de componenten locatie vind een professional waarschijnlijk erg lelijk :-)

De software van de extreme doet wel iets, maar is niet compatible. Ik zie dat er af en toe iets van een blob aan data ontvangen wordt, maar voornamelijk is het rommel voor de software.

Ook viel me op als ik de 5 volt van de intergas pak om de print (esp / opto's) te voeden, dit niet goed lijkt te gaan. De ketel gaat in storing met melding #2. Ik vermoed dat er teveel stroom getrokken wordt, dat is wel jammer... Weet iemand hoeveel stroom er mag lopen op dit poort? Mijn huidige print gebruikt minder dan 100mA volgens mijn voeding, maar die is niet erg precies.

So871: Wil je de code al delen met ons voor de HRE ketels?

Alvast bedankt!

Op 3 januari 2023 15:32:45 schreef So871:
[...]

Ik heb deze alleen aangepast naar een esp8266 en een HRE ipv een Extreme.
( Dit is nog work in progress)

Op 29 januari 2023 09:54:33 schreef So871:
[...]

Zal een tijdelijk email adres aanmaken en deze hier posten.

Gr

Edit :
igaspcb@gmail.com

@So871: Heb je hier nog pcb's voor? Ik heb ook een mail gestuurd naar het gmail adres maar nog geen reactie gehad.

Op zondag 3 december 2023 14:43:24 schreef kees.m:
[...]

@So871: Heb je hier nog pcb's voor? Ik heb ook een mail gestuurd naar het gmail adres maar nog geen reactie gehad.

Je hebt mail terug.

Op zaterdag 26 augustus 2023 19:55:14 schreef acfnews:
Hi So871,

Ik heb een PCB ontworpen met EasyEDA en een PCB laten maken vi JLCPCB.
Daarmee heb ik nu een ESP32-WROOM-32 fysiek kunnen koppelen aan de interface van de Intergas HRE met de poto's en bc337's..

Er zaten nog 2 foutjes in de pcb (ik had RX/TX op de verkeerde pinnen gezet, en de componenten locatie vind een professional waarschijnlijk erg lelijk :-)

De software van de extreme doet wel iets, maar is niet compatible. Ik zie dat er af en toe iets van een blob aan data ontvangen wordt, maar voornamelijk is het rommel voor de software.

Ook viel me op als ik de 5 volt van de intergas pak om de print (esp / opto's) te voeden, dit niet goed lijkt te gaan. De ketel gaat in storing met melding #2. Ik vermoed dat er teveel stroom getrokken wordt, dat is wel jammer... Weet iemand hoeveel stroom er mag lopen op dit poort? Mijn huidige print gebruikt minder dan 100mA volgens mijn voeding, maar die is niet erg precies.

So871: Wil je de code al delen met ons voor de HRE ketels?

Alvast bedankt!

[...]

Sorry voor de radiostilte,
Code is nog steeds work in progress maar zal het vanavond uploaden op github.

edit : hier alvast de code, niet het mooiste werk, maar voldoet voor nu :D

https://github.com/So871/intergasHrE-esphome-reader