Ik bestel wel eens wat onderdelen ook voor oude gameconsoles e.d. op AliExpress. Dit keer ook weer. Had een paar weken geleden bij en verkoper iets besteld, ontvangen product was prima, precies zoals op de foto en werkt goed.
Afijn, goede eerste ervaring, dus ik bestelde recent hetzelfde product weer. Eerst werd nadat de order op verzonden stond de track en trace niet actief, bleef gewoon blanco. Bijzonder. Dus verkoper een bericht gestuurd en zou door de vervoerder teruggeleverd zijn aan hen. Bijzonder verhaal, want ook dan moet je dat in de track en trace zien.
Of ze het opnieuw moesten versturen. Ja, want ik ben het nodig. Kreeg ik het eindelijk binnen: een oud model en leek nog gebruikt ook. Dus bericht gestuurd dat het niet is wat ik besteld had. Krijg ik terug: We hebben verstuurd wat je hebt besteld, het is geleverd, bedankt.
Dus maar een dispute geopend. AliExpress vult automatisch het gehele bedrag in, foto's toegevoegd en duidelijke uitleg waarom dit dispute. Stuurt de verkoper mij dat hij wil refunden wanneer ik het terug stuur. Hele bestelling was 55 euro, terugsturen is ook iets van 20 euro. Dus aangegeven dat als hij gewoon had gestuurd wat ik heb besteld, er niets aan de hand was geweest, dat terugsturen voor mij geen optie is. Nu maar weer afwachten qua voorstel / reactie.
Wel vaker meegemaakt inmiddels. Eerste bestelling netjes, tweede bestelling wordt je opgelicht. Gelukkig zijn er ook genoeg wel nette verkopers, maar frustrerend is het wel.