Op vrijdag 9 mei 2025 00:04:32 schreef Bobosje:
Nog compacter met nog meer tekst op het scherm voor desktop display...

[bijlage]

Dat ziet er best goed uit!

Is het een 'artists impression' of iets dat met een beetje computertovenarij ook voor anderen bruikbaar is?

Op vrijdag 9 mei 2025 10:08:47 schreef fatbeard:
Naar aanleiding van de positieve berichten over "super compact" toch maar even gekeken naar het redesign.

Ik ook. De compacte en supercompacte weergave zouden best wat kunnen worden.

Ik vind de koppen nog wel nogal groot. De zwevende balk die ergens half voor zit vind ik ook niet prettig. Maar het forum is leesbaar.

Dark mode vind ik dan weer wel leuk, vooral 's avonds. Anders is de nieuwe layout toch wel erg fel in vergelijking met de grijze. Maar inderdaad valt de tekst van de poll weg op de achtergrond en er zullen nog wel meer dergelijke dingetjes zijn. Maar als die nieuwe layout zich een beetje doorontwikkeld kan het iets worden waar ik ook fijn mee overweg kan.

Bij mij schaalt de vraag&aanbod sectie wel mee met de 'compact' 'extra compact' of 'alles behalve compact' instelling. En is op 'compact' eigenlijk best overzichtelijk.

Op vrijdag 9 mei 2025 23:23:25 schreef Lucky Luke:
Dat ziet er best goed uit!

Is het een 'artists impression' of iets dat met een beetje computertovenarij ook voor anderen bruikbaar is?

Dank.

Het is beide. :)
Het is heel misschien ook voor anderen bruikbaar, echter ik kan geen garantie geven dat dit voor alle soorten browsers goed werkt en ook niet dat andere delen van de CO site door de aanpassing (goed) blijven zoals ze zijn, het is maar een snelle "hack" (als dat woord hier gebruikt mag worden. :)) om aan te tonen hoe de topic tekstvelden misschien voor velen beter leesbaar kunnen worden gemaakt.

De breedte van de topic tekstvelden heb ik voor mij aangepast zodat ze in de breedte beeldvullend zijn en deze breedte is fixed d.w.z. bij een minder breed browser window zul je horizontaal moeten scrollen om de tekst te kunnen lezen, de tekstveld breedte past zich dus niet aan aan de breedte van het browser window.

En die irritante zwevende menubalk bovenin heb ik "vastgelijmd" tegen bovenzijde window.

De echte oplossing ligt aan CO zijde om een layout te maken die zich aanpast aan het type device / browser en de grootte (hor. / vert. resolutie) van het scherm.
Maar zover ik nu begrijp wil men daar niet aan.
Dus dan maar een lokale "hack" om de nieuwe layout te kunnen verteren op een desktop met groot scherm...

Maar het "vastplakken" van schermelementen zodat ze altijd in beeld blijven: Ik vind het irritant. Het layout wisselen omdat je browser window minder dan 1024 pixels breed is: Ik vind het vaak storend.

Dat vastplakken is soms wel handig als het een: "je order tot nu toe is... " en "ga naar winkelwagen" dingen betreft. En het moet klein zijn: niet storen. Een kwart van de lengte of breedte van je scherm is te veel.

Op aliexpress krijg je boven een aliexpress banner van zeg 350 pixels, onder een andere banner van 350 pixels en ik mag in de 68 overgebleven pixels de producten beoordelen of ik die wil kopen. (Mijn tablet heeft 768 pixels verticaal). Dat is iets overdreven maar wel hoe ik het ervaar. CO is minder erg, maar die onnodige plak-dingen hoef ik niet.

Ik heb een desktop scherm op z'n kant. Portrait. Met 2 schermen landscape is het zo ver van links naar rechts. Wat verticale ruimte is soms ook wel handig, dus ik heb er 1 verticaal staan. Em daar heb ik dus ook een browser die een deel van 1080x1920 beslaat. Soms meer dan 60 pixels links-rechts overlatend.

Als ik inlog heb ik nog de 'oude' layout. Veel meer tekst op m'n scherm (1920x1080) en veel overzichtelijker. Als ik niet inlog krijg ik de nieuwe lay-ot, die veel minder tekst geeft en dat betekent veel scrollen. Echt heel vervelend. Wat ben ik blij dat ik met inloggen nog de oude lay-out heb (zolang het duurt).

Ik krijg sinds kort een hoop keren "de site heeft de verbinding verbroken" gedurende een paar seconden, na een tijdje wachten. Maar dan ineens komt de pagina toch. Dit gebeurt niet bij andere sites.

Ergens een probleempje? Ik heb gewoon nog de oude layout.

Idem dito, nieuwe layout.
Af en toe, wat wachten en dan komt de pagina. 1 keer een melding: Internal server error (of zoiets)

Groetjes,
eSe

Als ik de voorbeelden tot voor mij ‘leesbare tekst’ uitvergroot ktig ik wazige en onscherpe letters te zien. Nauwelijks leesbaar :(
Niet te doen voor lange teksten.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (11%)]

In het show your repairs topic zijn bij de laatste post ook in een keer de plaatjes verdwenen?

Nog eens gechecked of het geen externe links waren, nu zijn ze er in een keer weer wel?

[Bericht gewijzigd door henri62 op (33%)]

Op zondag 11 mei 2025 21:50:52 schreef eSe:
Idem dito, nieuwe layout.
Af en toe, wat wachten en dan komt de pagina. 1 keer een melding: Internal server error (of zoiets)

Groetjes,
eSe

Heb ik ook zo nu en dan, ( oude layout :) ).

Ik krijg nu ook de foutmelding dat 'the website doesn't support a secure connection' (HTTPS)'. Deze kreeg ik voorheen niet.

De niet-ingelogde "Laatste discussies" pagina ook maar lokaal aangepast van 7 naar 16 zichtbare topics...

Op zondag 11 mei 2025 22:46:17 schreef nonius:
Ik krijg nu ook de foutmelding dat 'the website doesn't support a secure connection' (HTTPS)'. Deze kreeg ik voorheen niet.

Wat staat er als je hier op klikt?
Kan ook de browser zijn, ik heb geen https fout gezien nog.

ben ik nu de enige die op de desktop met name de floating forum tracker ERG handig vind?
echter de floeting banner had voor mij niet gehoeven, maar OK

't ding gaat trouwens nu op de laptop ook wel aardig, maar op een ultrawide vind ik gewoon uitvullen echt prettiger, dus idd volle breedte.

maar daar schijn tegenwoordig wat tegen te zijn; bijna geen enkele site deed dat.

Op zondag 11 mei 2025 22:51:43 schreef Bobosje:
De niet-ingelogde "Laatste discussies" pagina ook maar lokaal aangepast van 7 naar 16 zichtbare topics...
[bijlage]
[bijlage]

Dat zou voor mij een prima nieuwe layout zijn.
Kan je niet eens met Jeroen gaan sparren?

[Revado] Kan ook de browser zijn, ik heb geen https fout gezien nog.

Dezelfde browser die ik altijd gebruik: Vivaldi. Ik heb de melding trouwens al meerdere malen gehad, bedenk ik me zojuist, maar verder niet teveel acht op geslagen.

En waarop moet ik klikken? Ik zie geen link.

Momenteel (heb browser even afgesloten en opnieuw opgestart) krijg ik trouwens wel direct een HTTPS-verbinding.

De layout van Bobosje ziet er inderdaad verdraaid aantrekkelijk uit! (in vergelijking met de huidige vernieuwde layout toch in elk geval) Kan ik dat zelf zo voor elkaar krijgen in m'n browser, zonder van derden (forumbeheerder) afhankelijk te zijn? Zo ja, dan hou ik me aanbevolen voor een korte tutorial....!

En die <expletives deleted> zwevende <expletive deleted> balk bovenin beeld mag van mij <krachttermen verwijderd> direct verdwijnen.

Wat een onzalig idee is alleen die balk al, nog los van de rest.

Op zondag 11 mei 2025 23:08:21 schreef nonius:
[...]

Dezelfde browser die ik altijd gebruik: Vivaldi. Ik heb de melding trouwens al meerdere malen gehad, bedenk ik me zojuist, maar verder niet teveel acht op geslagen.

En waarop moet ik klikken? Ik zie geen link.

Momenteel (heb browser even afgesloten en opnieuw opgestart) krijg ik trouwens wel direct een HTTPS-verbinding.

De layout van Bobosje ziet er inderdaad verdraaid aantrekkelijk uit! (in vergelijking met de huidige vernieuwde layout toch in elk geval) Kan ik dat zelf zo voor elkaar krijgen in m'n browser, zonder van derden (forumbeheerder) afhankelijk te zijn? Zo ja, dan hou ik me aanbevolen voor een korte tutorial....!

En die <expletives deleted> zwevende <expletive deleted> balk bovenin beeld mag van mij <krachttermen verwijderd> direct verdwijnen.

Wat een onzalig idee is alleen die balk al, nog los van de rest.

Sorry, de foto vergeten...

Geen idee.... Als ik op het plaatje klik krijg ik gewoon de volledige afbeelding te zien.

Maar het logo waar het pijltje naar wijst kom ik nergens op m'n scherm tegen. Maar in de adresbalk staat momenteel weer netjes het 'slotje', dus ik werk nu via een HTTPS-verbinding.

Ik heb nu ook 2x de connection closed melding gehad.

Op maandag 12 mei 2025 08:30:59 schreef rew:
Ik heb nu ook 2x de connection closed melding gehad.

planned obsolescence om iedereen op t nieuwe ontwerp te krijgen

Op maandag 12 mei 2025 08:59:41 schreef DK:
[...]planned obsolescence om iedereen op t nieuwe ontwerp te krijgen

Lekker constructief, zeg dan niks.

Ik vind de nieuwe layout met de extra compact instelling wel aardig te doen. De donkere mode is fijn, evenals het knopje bovenaan voor het eerste ongelezen bericht. Dat knopje was er in de oude layout toch niet? Wel vind ik het contrast tussen de achtergrond van de berichten en de achtergrond van de site wat te laag, vooral in lichte mode. En hierdoor vind ik de scheiding tussen de berichten ook "lastig".

In de mobiele weergave zou er meer vertikale dichtheid mogelijk zijn door het gerbruikersplaatje (hoe heet dat? Avatar?) rechts uit te lijnen zodat het naast de gebruikersnaam staat in plaats van eronder.

De zoom afhankelijke word wrap van Opera op Android doet het ook op de nieuwe layout gelukkig prima. Jammer dat er niet meer mobiele browsers zijn die dat zo doen.

Even toch nog een kelin dingetje:

die banner bovenin is toch niet storend??

maar als we echter verder kijken vind ik de regelafstand in de desktop ook met superocmpact toch nog wel erg groot.
de letters zelf zijn prima...

Nu we toch bezig zijn... zou ik graag bij "laatste" naar de laatste reactie gaan ipv bovenaan de laatste pagina.

Dat scheelt heel wat scrollwerk.

Op een laptop kan ik nog cntr (pijlte naar beneden) doen, maar voor Android zou je er een speciale app voor moeten zoeken.

Nu Android de voorkeur heeft is "laatste"=>> "laatste reactie" wel heel dringend gewenst.

De "Home" en "End" toets gaan ook naar het begin en het einde van de pagina.
Is een toetsdruk minder dan CTRL+ARROW_UP of CTRL+ARROW_DOWN.

Op maandag 12 mei 2025 10:39:49 schreef PE9SMS:
[...]Ik vind de nieuwe layout met de extra compact instelling wel aardig te doen. <knip>

Tsja, zo kun je het ook brengen.

Ik ben nog altijd van mening dat een verandering een verbetering moet zijn. Zo niet, hup de prullenbak in met het idee. ;-)

Maar goed, ik hoop nog steeds dat de legacy versie blijft bestaan, dan is of blijft iedereen tevreden. :-)

Op maandag 12 mei 2025 12:56:37 schreef Bobosje:
De "Home" en "End" toets gaan ook naar het begin en het einde van de pagina.
Is een toetsdruk minder dan CTRL+ARROW_UP of CTRL+ARROW_DOWN.

Op mijn Android-telefoon zitten dat soort toetsen niet. Daar krijg je eelt op de vingers van het scrollen.
En op de laptop navigeer ik met de muis, niet met toetsen.

Toevallig zie ik alleen bij dit topic "Feedback nieuw ontwerp" een toets boven "v Eerste ongelezen bericht" die mij wel bij het laatste bericht brengt. Heel handig! (Doet wat ik wens, maar de toetstekst is verkeerd)

Maar hier zit die toets dan weer niet: https://www.circuitsonline.net/forum/view/165770/last
EDIT: Het staat er bij alle onderwerpen wél, alleen bij de laatste pagina.

Die zwevende balk zou gebruikt moeten/kunnen worden als navigatiehulp binnen het topic. Dus om naar eerste/laatste bericht op de lange pagina (met soms wel 20 uitgebreide reacties) te springen. Meestal is alleen het laatste bericht van belang.

Maar vooralsnog werkt die toets "v Eerste ongelezen bericht" prima. En met de back toets kom je direct weer bovenaan de pagina, als je ondertussen niet wat anders deed dan lezen zoals beantwoorden.