Ja klopt. Dr staat nog meer dan alleen deze paar dingen op die tafel. Ik schat toch wel een 100 a 150 Kg.
Tja die spectrum analyzer werkt echt heel leuk. Zelfs enigszins intuïtief. En dat wil met oudere meetinstrumenten wel eens anders wezen. Hoewel een vriend van mij heeft een rigol ook best een leuk ding maar daar kan ik niet zomaar achter gaan zitten en een willekeurig signaal goed op het scherm neerzetten. Daar moet ik eerst honderd duizend menu's doorlopen en allemaal niet altijd even begrijpelijke instellingen, vinkjes en andere zaken goed zetten en instellen. Een blik in de gebruiksaanwijzing (die er bij mederne apparaten nooit meer bijzit en die je moet gaan zoeken op het inet.) is vaak zelfs noodzakelijk.

7L12 spectrum analyzer plugin.
Die menu's en het eeuwig ontbreken van een knappe papieren user manual en service manual vind ik best wel vervelend.
Die boeken van Tektronics met alle afregel en calibratie gegevens zijn echt heel mooi. Een belangrijke reden dat deze apparatuur ook nu nog terwijl alles toch 40 jaar oud is uitstekend te gebruiken is. Ga over 40 jaar eens de juiste (firm) software lopen zoeken of gewoon de schema's van deze apparatuur. Dan is een gewone drukknop met bijvoorbeeld een fysiek videofilter er achter toch makkelijker te vervangen en repareren dan een defecte geheugenchip waar een softwarematig video filter in gebakken zit. Met die digitale technologie kun je natuurlijk wel betere theoretisch perfecte filters maken. Maar dan denk ik dat een goede techneut met de bekende fouten die zo'n ouderwets apparaat gewoon heeft. de meetresultaten gewoon terug kan rekenen naar de echte waarden.
Als je een 10Mhz scoop hebt en je weet uit de fabrikant boeken dat de banddoorlaat na 10MHz met b.v 6 dB per octaaf afvalt kun je de amplitude van een gemeten signaal van 15 Mhz zo terug rekenen naar zijn echte waarde.
In elk geval vult deze spectrum analyzer het gat op van mijn HP 8565A spectrum analyzer. Die begint bij 10Mhz. En daar kan ik dus niet op de lage banden meten of de doorlaat van een midfrequent meten.

HP8565A met erboven de HP8444A trackinggenerator en daar weer bovenop de HP8616A signaalgenerator.
Ik ben nu alleen opzoek naar een bijbehorende Tektronix tracking generator. Dat is de TR501 of de TR502. Als er iemand is die er nog een weet of heeft liggen houd ik me aanbevolen.

TR502 tracking generator plugin.
Anders moet ik er misschien maar zelf een gaan bouwen. Ook wel weer een uitdaging.