Mijn laaste (nog niet helemaal voltooide) project:
Rechts een ATtiny13/ATtiny2313 ontwikkelomgeving. Er zitten net zoveel knoppen/LEDs op als er uitgangen op de ATtiny2313 zitten. Elke pin is door een DIP-switch geschakeld. Wanneer deze uit staat loopt er geen stroom van de voeding richting de pin, zodat ik externe dingen aan kan sluiten zonder dat die last hebben van de voeding. Schakelaartje zorgt ervoor dat de juiste chip geprogrammeerd wordt (links of rechts).
Het bovenste gedeelte (links) bestaat uit een voeding, waar dmv een header uit 3 opties geselecteerd kan worden.
1) spanning tussen 9V en 35V
2) 5V via banaanstekkers (huidig, wordt gelijk doorgestuurd naar het breadboard)
3) 5V via printkroonklemmen
Rechts een buffer voor het programmeren van de uC's.
Het linker gedeelte is een symmetrische voeding, van boven naar beneden (rood/zwart/groen):
+5V/GND/-5V
+10V/GND/-10V
+12V/GND/-12V
+15V/GND/-15V
+24V/GND/-24V
Daarboven 2 draaiknoppen die een LM317 regelen (grof en fijn). Daarboven weer een paneelmeter (30V). Links komt + en rechts komt -
Wil hem niet intern aan de GND verbinden, dan kan ik nl. geen negatieve spanning meer meten.
Ik mis nog een aantal stekerbussen, die komen bij de volgende bestelling.
Ik ben geen voorstander van het "tinverven". De binnenkant is geen kliederboel, maar een spaghetti
Het geheel natuurlijk mooi weggewerkt in een zelf getimmerd kastje, planken komen van een oude wijnkist.
De voeding stelt niet zoveel voor, het is eigenlijk een grote verzameling van 78xx en 79xx spanningsregelaars.