Op 6 april 2010 13:45:43 schreef Jochem:
Altijd leuk, een actief boxje
Ik begrijp alleen niet wat je (in je link) bedoelt met[...]Volgens mij is een line-array gewoon een stapel speakers onder elkaar, om zo een lijn-bron te benaderen (wat dan meen ik weer is om het effect van buiken en knopen bij een punt-bron te ontlopen, maar bind me daar als leek niet op vast).
Nu ik het zo lees klopt het niet echt, ik doelde meer op de vormgeving. Een echte line-array is ook totaal anders opgebouwd, maar het ging hem om de look a like!
Op 6 april 2010 14:16:10 schreef Akino:
Semi on en off topic reactie
Line array is inderdaad een stapel speakers op elkaar,om zo het lijn effect te bereiken,met als resulaat dat al het publiek het zelfde hoort.Efficientie van een line array is niet echt denderend,zeker als je het vergelijkt met een volwaardig expantioneel hoorn systeem.
Waarom zie je dan vandaag de dag zoveel Line array's?
...
Ik snap niet dat het deksel niet uit een stuk is?Of zijn de 2 helften niet met elkaar verbonden?
Verder is het een bassreflex systeem,daarom lijkt het zo dat er veel laag uit komt,maar dat is een illusie zie mijn handtekenig voor de verklaring.
PS:deze reactie is NIET afkrakend bedoelt,zeker goed en leuk uitgevoerd.Voor normaal gebruik prima te doen.Mijn verhaal is puur informatief bedoelt.Kun je je ouders ook uitleggen,waarom ze er zoveel "last" van hebben.
Om de klankkast volledig gesloten te houden, het middenstuk bevat de versterker. Het rechter en linkergedeelte zijn volledig gescheiden op de onder- en achterkant na. Via het deksel kan ik nog aan de versterker moest deze ooit defect gaan oid.
Bij het lezen van dit topic was ik zo onder de indruk van de vormgeving dat ik dit ook wou toepassen, weliswaar in het klein.
... en de rubberen voetjes staan er nu ook onder: