Even andere fake componenten: USB-serial converter chips. PL2303 bijvoorbeeld, of ftdi232.
Ik heb een (waarschijnlijk) fake PL2303. (USB-serial converter van DX. Werkt prima onder ubuntu, maar absoluut niet onder windows, niet met de drivers van prolific, iig.). (EDIT: Windows Vista, XP en 7 getest)
Maar ik snap het niet. Als die lui al die moeite doen om zo'n chipje te maken, waarom zetten ze er dan niet gewoon een eigen merk op?
Chips van borden solderen, afschuren, herlabelen, etc. als oplichtingspraktijk lijkt me nog doenbaar voor een crimineel in een schuurtje met een schuurmachine.
Maar zo'n USB -serial chip maken (evt. van gestolen ontwerp, weet ik veel), en (laten) produceren... Dat lijkt me een stuk moeilijker. Eigenlijk net zo moeilijk als "echte" PL2303's maken. Waarom maken ze dan geen echte "my2303"'s ofzo? (Liefst natuurlijk ook netjes naar eigen ontwerp)
Want die chip op zich is goed, met de linuxdrivers werkt het als een zonnetje.
Met de meegeleverde windowsdrivers ook (Maar ik weet niet wát er precies is aangepast. Avira vind niks, dus misschien alleen VID/PID, maar het is wel een heel rottige/ideale* plek voor malware, als driver in kernelspace...)
Dus dat kunnen ze blijkbaar. Waarom dan fakes?
Awel, misschien meer iets voor criminelechipbakkersfilosofieforum.net dan circuitsonline.net (Of tweakers.net en hopen dat iemand me uitlegt hoe die drivers te vergelijken/debuggen om te zien wat er aangepast is.)
*)afhankelijk of je Alice of Eve bent...