Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

Op 25 maart 2016 00:16:42 schreef robbedoes:
Ff geintje wat doet dit aparaat

Dat piepen, wat wij niet kunnen horen, vonden onze huisdieren helemaal niet leuk.
Want die horen die zeer hoge tonen (geluiden) wel en werden er soms gek van, als je de toetsen veel gebruikte.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Op 25 maart 2016 00:35:19 schreef maartenbakker:
[...]592 is het typenummer van de reeks (Philips, dus 2222 592 xxxxx als het een weerstand is of 2322 592 xxxxx als het een condensator is). 460V is niet gangbaar voor condensatoren en de dikte ook niet. Het zullen wel VDR's zijn. Verder denk ik wel dat je gelijk hebt: alles stuk.

Blikseminslag zou goed kunnen, het apparaat werkt al een tijdje niet meer goed. Echter 'tikt' hij wel nog steeds, zij het met een vrij lage uitgangsinspanning die makkelijk inzakt bij vochtig weer.

Erg veel staat er trouwens niet op de printplaatjes die stuk kan zijn volgens mij. Hoe kom ik best te weten als het condensators of VDR's zijn?

In bijlage foto's van beide printplaten.

Alvast bedankt voor alle hulp.

maartenbakker

Golden Member

Neem maar van me aan dat het varistoren zijn, met die opdruk kan het niet missen.

Opgezocht in C11 03-84:

2322 592 34612 = 2322 592 64612
460WVrms
615WVdc
transient energy 16-20J
Vvdr 675-825V
Vclampmax 1480V @50A

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Oké dankuwel maartenbakker. Helaas zijn ze niet meer te vinden bij Farnell :(. Wordt een nieuw toestel van 500€..

Arco

Special Member

Neem de Epcos S05K460, hebben ze bijna overal... (of iets zwaarder: de S07K460 of S10K460)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

robbedoes Dat is toch een van de eerste afstandsbedieningen die werken op geluid?

Op 26 maart 2016 16:16:39 schreef Memorex:
Oké dankuwel maartenbakker. Helaas zijn ze niet meer te vinden bij Farnell :(. Wordt een nieuw toestel van 500€..

Ik geloof niet dat die varistoren stuk zijn. Dan zijn ze namelijk meestal ontploft. Nu zie ik alleen wat zwarte blaker van "colatteral damage" van de gesneuvelde diodes (die makkelijk aan te komen zijn).

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Thevel

Golden Member

Op 25 maart 2016 00:16:42 schreef robbedoes:
Ff geintje wat doet dit aparaat

Afstandsbediening, ietsjes moderner dan deze Afstandsbediening :)

Ik dacht dat je een foto van een baksteen geplaatst had, deze had echter nog een kinderziekte: Je kon je TV er alleen mee uitzetten ;-).

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Kent iemand dit logo en/of typenummer.
Zou iets van een flash geheugen moeten zijn.

http://evertdekker.com/Joomla/images/stories/fotoupload/memory.jpg

If you want to succeed, double your failure rate.

Zit hier met een TVS diode van General Semiconductor in DO-214AC (SMA) behuizing, met opdruk SG en daaronder 29.
General Semiconductor is inmiddels van Vishay en die gebruiken andere coderingen.
Iemand die me nog aan het datasheet van de SG/29 kan helpen?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Henry S.

Moderator

Een SMA met markering SG van General/Vishay is vermoedelijk de SMAJ120A.
De datasheet bevat wat drukfouten: http://www.vishay.com/docs/88390/smaj50a.pdf

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

...alleen staat de SG daar niet bij.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Henry S.

Moderator

Vanwege de drukfouten.

Als je de tabel goed bekijkt, dan kan je zelf de correcte codes afleiden. Zie SMAJ110A t/m SMAJ188A, de CA versies (bi-directioneel) staan correct in de tabel. ipv de gezochte SG is VG opgegeven.

Dat is een van de drukfouten, ik heb dit vergeleken met de tabellen die ik heb.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ah, ik snap wat je bedoelt. :) Voor een aantal typen is voor de uni en de bi-dir varianten dezelfde marking code afgedrukt.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ik kreeg een zakje "condensatoren" Maar lijkt me eerder dat het printzekeringen zijn. Alleen, ik raak niet uit de code op de behuizing. iemand enig idee wat de relatie is tussen het getal op de behuizing en de stroom?

groeten

Kris

RAAF12

Golden Member

Geen idee een destructieve test geeft inzicht. Wat doet ie na gekietelt te zijn met 230V AC (veiligheidsbril op) Ik ben erg voor vuurwerk tenzij het om onvervangbare/dure/ spullen gaat. Het geeft in notime zoveel praktisch inzicht.

/praatstoel=on
Zelfde idee heb ik eens gebruikt om de ultieme warmteoverdracht te testen van koelcorper naar halfgeleider. Gemonitored door een FLIR cam en vooral om het onnut van die dikke isolatie schijven aan te tonen. Hee wat nieuws! Toen ik ze bij Broeksma in de etalage zag liggen. hebbe, hebbe, hebbe. Veeeel mooier dan dat ouwerwetse mica. en ook nog eens lekker makkelijk van pasta te voorzien. Die iele micaatjes van een paar nanometers zijn lastig te hanteren tijdens de montage. Anyway. I love dun spul. Fat modieus Alu oxide ceramic is voor > min 1kV toepassingen.
/praatstoel=off

Arco

Special Member

Het lijkt op tantaaltjes van Roederstein:

https://www.westfloridacomponents.com/mm5/graphics/H08/MKC1858333014G.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik had er deze morgen al enkele aande voeding gehangen en de stroom laten stijgen tot ze onderbraken, maar kan geen relatie vinden tussen het getal en de max stroom. (eentje onderbrak bij 1,5A, de andere bij 2,7A, vermelding 63 en 125...)

Kan ze natuurlijk allemaal proberen tot ik de relatie vind :-)

groeten

Kris

Bert_Camper

Golden Member

Op 10 april 2016 23:09:49 schreef kris van damme:
Ik kreeg een zakje "condensatoren" Maar lijkt me eerder dat het printzekeringen zijn. Alleen, ik raak niet uit de code op de behuizing. iemand enig idee wat de relatie is tussen het getal op de behuizing en de stroom?

groeten

Kris

Ik denk dat het 125mA betekent.

Op 10 april 2016 23:25:44 schreef Bert_Camper:
[...]
Ik denk dat het 125mA betekent.

dan zijn ze wel erg onnauwkeuring... een 125mA die pas ondebreekt bij 2,7 A heb ik nog niet meegemaakt.

Wat nog zou kunnen is stroom uitgedrukt in mA x 10 dan zit het er maar 50% naast, wat bij deze snelle test niet zo slecht is.

groeten

Kris

Edit : Paul, dat zijn ze! en mA x 10 zat er nog iet zover naast :-)

maar beperkte spanning... niet voor 230~

maartenbakker

Golden Member

De fabrikant is Wickman, misschien kan hun site uitsluitsel bieden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit topic is gesloten