Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

Op 30 oktober 2018 23:28:03 schreef r-p:
[afbeelding]

3 pin power plug voor een Harman Kardon Soundsticks. (Gooiden de buren weg, maar 16V 3A (iirc) voeding foetsie. Werkt prima, maar optisch (doorschijnend plastic) maar 80%, dus ging weg.)

Volgens mij is het deze dus.
De verkoper verkoop twee stuks 4 pins voor 2-3euro en zonder verzendkosten.
Maar kan/wil dit niet voor de 3 pins doen.

Kan die 10 stuks bestellen, maar is dan 10euro voor een anderszins gratis ding en wat moet ik met 9 pluggen die nergens anders op passen.
Kan ook ombouwen voor 19V laptop voeding en een 19V=>16V DC-DC converter er inzetten, maar zoals gezegd is het een acryl (of zo) behuizing dus vast geen mooie oplossing...

[afbeelding]

Is dat met 2 dikke pennen en 1 iets dunnere ?
Lijkt erg op de laadstekker van de "Trek electrische fiets" .
Als dat zo is dan heb ik er nog wel een. Kun je een goede foto van de ingangsplug posten.

Dag BenI2C, hierbij de foto. Vaak wordt het volgens mij (mits het dezelfde is), een 3pin Kycon KPPX-3P genoemd.

[Bericht gewijzigd door r-p op donderdag 1 november 2018 21:34:51 (66%)

bprosman

Golden Member

Wie weet hoe dat materiaal heet waar "vroeger" die tekstplaatjes op schakelkasten in gegraveerd werden en waar het nog eventueel verkrijgbaar is ?. Dat is toch iets robuuster dan een Dymo tang.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

die dunne kunstof met witte bovenzijde bedoel je. dat is er nog steeds, kun je gewoon laten frezen bij zo'n bedrijf. worden tegenwoordig gelaserd meen ik..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Hubie

Special Member

Is hier nog gewoon verkrijgbaar bij de schoenmaker\hakkenbar en sleutelboer.

bjokal

Golden Member

Wie weet hoe dat materiaal heet waar "vroeger" die tekstplaatjes op schakelkasten in gegraveerd werden ..

Dat spul heet resopal.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
bprosman

Golden Member

Dank, die naam (Resopal) was ik naar op zoek. Nu kan ik wat gerichter Googlen

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Bestaan er eigenlijk geen fatsoenlijke 'straight' (vertikaal) micro sd connectors?
Ik gebruik vaak micro sd voor firmware update mogelijkheid in apparatuur, en dan is dat veel handiger als het gepiel met een platliggend kaartje.

Je zou verwachten dat zoiets toch wel bestaat. De enige die ik ooit gezien heb is een lomp en lelijk TH ding van Yamaichi:

https://www.yamaichi.de/uploads/yamaichi_products/pjs008U-3000_1.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Googlen op vertical sd card socket levert bruikbare hints op vond ik.
1e hit inderdaad dat lelijke ding van jou.
2e hit iemand met hetzelfde probleem. 1 van de reacties: "Zou je geholpen zijn met zo'n opklap SD socket?"

verder: click op images, en als je op een "lijkt interessant" plaatje clickt krijg je meestal iemand die iets probeert te verkopen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Weet iemand hoe die grote connectors heten, liefst de P2 ? (Zoekterm voor Farnell, TME of ‘Sjiena’)
Alvast bedankt !!

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Weet iemand hoe die grote connectors heten ? (Zoekterm voor Farnell, TME of ‘Sjiena’)
Alvast bedankt !!

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Lijkt op de Molex 5194 serie.
Check wel even de pitch.
Edit: Bij de TE connectoren zit de vergrendeling aan de buitenzijde, Bij Molex aan de zijde van de pennen.

bprosman

Golden Member

Dank allen, gevonden en besteld. Nog een zoekplaatje in het bos tussen de bomen.

Wie heeft er ervaring met bepaalde typen Mini of Micro USB connectors (Print) die toch nog hand soldeerbaar zijn ?
Het is voor een nieuwe print , mocht iemand een Farnell of (liever nog) TME artikelnummer weten graag.

Ik heb er wel een paar liggen (Mini USB) maar daar zitten de pootjes ver "in"de connector dus niet handig solderen.

Wederom alvast bedankt.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Bij TME zoeken kan je zelf toch wel neem ik aan.
Bij de micro usb connectors op die site staan er zo een paar die goed soldeerbaar zijn.

De grote vraag is: wat is handsoldeerbaar.
Voor mij is dat 0.4mm pitch maar voor anderen is 1mm al lastig!

bprosman

Golden Member

@Jeronimooo,
Uiteraard kan ik zelf zoeken op TME, en 0.4mm pitch is voor mij ook geen probleem maar diegenen die ik heb kun je met de soldeerpunt niet goed bij.
Vandaar mijn vraag :

Wie heeft er ervaring met bepaalde typen Mini of Micro USB connectors (Print) die toch nog hand soldeerbaar zijn ?

Bij de micro usb connectors op die site staan er zo een paar die goed soldeerbaar zijn.

Als er bij zitten waar jij zelf ervaring mee hebt en hand gesoldeerd hebt zou je me daar mee helpen.

Nu heb ik deze op het oog :
https://www.tme.eu/nl/Document/a591d17d5bd41d8fc2dcf96b4d7a5e16/2486-0…

Anders @Rew of @Arco misschien ervaring ?.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
bprosman

Golden Member

@Fatbeard, bedankt !!
(Eigenlijk kende ik Würth alleen van de schroefjes).
In de tussentijd via mail een aanbod gehad van een mede CO'er :-).

[Bericht gewijzigd door bprosman op vrijdag 23 november 2018 22:55:34 (23%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Lucky Luke

Golden Member

Op 23 november 2018 22:36:56 schreef bprosman:
kun je met de soldeerpunt niet goed bij.

Dotje soldeerpasta er onder en met hete lucht?

(Van de week geprobeerd, werkt goed. Al vind ik pasta ietwat onprettig werken omdat ik het in ongebakken toestand niet overal tussen wil hebben, fijn metaalpoeder...)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
fatbeard

Honourable Member

Naderhand goed uitwassen met een oplosmiddel naar keuze (ik gebruik bij voorkeur thinner) en een klein bosteltje (een goedkoop rechthoekig penseel met ingekorte haren)...

Meestal is er gewoon teveel pasta gebruikt, correct doseren kan knap lastig zijn.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
bprosman

Golden Member

Heb wat pasta op AliExpress besteld, maar dat zit in een onhandig spuit-achtig ding, even kijken hoe dat handmatig te doseren is.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Gisteren stopte onze stofzuiger ermee (Miele S5220). Groot probleem natuurlijk voor mijn huisgenote want rotzooi maken is één, maar er moet welk gestofzuigd kunnen worden. De buren hebben een bijna identiek model dus even lenen en kijken wel deel defect is. Conclusie de motor is defect (nieuw exemplaar dik € 90) Motor uit elkaar gehaald en er zit een klein printje in wat uiteindelijk de motorregeling is met een triac. Ook zit er een klixon in en die meet zeer hoogohmig. Dus defect. Type wat erop staat is 3MP33101. Deze is van Sensata. Nu dus de vraag waar koop ik zo'n ding.

de motor doet het nog wel? even test op een labovoeding kan ook, als de hoge stroom door een gaar anker het ding heeft genekt maakt het immers weinig uit..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hoi Testman, ik had de motor al separaat laten draaien op een losse dc voeding. Bij 30 V. trekt de motor zo'n 1,5 Amp en draait netjes en soepel rond. De motor zelf is dus buiten verdenking.

Op 29 november 2018 16:39:58 schreef bobbes1:
De motor zelf is dus buiten verdenking.

Op 29 november 2018 16:26:09 schreef bobbes1:
Conclusie de motor is defect

Dit vind ik verwarrend.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten