Blackdog; er zou dus toch een vast schijfje gebruikt kunnen zijn maar dan vraag ik mij ,in alle gemoedsrust, af waarom de fa. Studer één kogellager en een vaste schijf toepast.
Ik heb inderdaad twee flinterdunne sluitringetjes moeten toepassen.
Raaf; jij hebt het over een vaste bandgeleider aan de linker kant en bij mijn recorder betreft het de rechter geleider.
Voorlopig laat ik de resultaten van mijn moeizame, maar erg soepele, aanpassing maar even ongemoeid. Heb ik door het ,,succesje" een nachtje lekker geslapen , wordt je wakker krijg je dat weer.
Vergeten; de foto staat ergens in één van mijn bijdragen in dit topic.
Maar ik zal zo dadelijk proberen de gehele trafokast te vereeuwigen.
De bovenste plank ,die je niet kunt zien,bevat complete voedingen die bv uit oude amerikaanse medische apparatuur zijn ,,gesloopt" en diverse andere uit oude industriële spullen.
Vervolgens een plank met veel van die compacte voedingen. Bv in: 230 en uit 9 V =
En kleine ingegoten trafo's bv in:230 en uit 2x9
ook liggen daar up- en - downconvertors
De volgende planken bevatten allemaal trafo's. Ze zijn genummerd van 1 t/m 170 en tot 98 zijn ze gedocumenteerd. Mocht ik een trafo nodig hebben met een bepaalde sec. Spanning en vereiste stroom ( vermogen) en ook nog met de gevraagde afmetingen kan ik dat opzoeken in de ordner:,,trafo's". De nog onbekende trafo's komen de komende winter aan de beurt.
De onderste plank is gereserveerd voor bijzondere gevallen.
Verhuistrafo's, magnetrontrafo's en natuurlijk de smoorspoelen in alle soorten en maten.
Zelfs staat er een trafo die volgens de tekst op het ding zorgt dat bij variënde ingangsspanning de uitgangsspanning, binnen gedefinieerde grenzen, constant blijft.
Gezien het weer nu ideaal is voor wat destructieve ( voor ongewenste planten ) arbeid in de tuin gaat m'n werkplaatsje nu even dicht.