Show your projects! Part 33

Dit topic is gesloten

Heey lambiek, ja dat is inderdaad een module. Niet heel geweldig aangezien die vrij traag reageert op user input maar gezien de ingebouwde buck en boost converter toch een leuk ding voor 5 euro.

bprosman

Golden Member

Elektrisch helemaal niet spannend maar omdat ik van plan was wat speciale verlichting, Nixie klokje, andere digitale knutsels in mijn kast te zetten en niet afhankelijk wilde zijn van stopcontacten en adapters wat laagspannings aansluitingen gemaakt in mijn kast. Draden achter de kast laten zakken en komen op een centraal punt bij elkaar zodat ik ook nog de spanning kan kiezen (5V, 12V etc).

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Lucky Luke

Golden Member

Op 19 januari 2021 22:36:30 schreef brains:
Gaaf project die jongleerballen. Het lijkt me een tof kado om te maken voor mijn beste vriendin. Die zit bij het circus. Als hobby maar ze kan ook jongleren.

Kun je een kleine indicatie geven van de kosten?

Dank je wel!

Kosteninschatting: Ik zal je een mailtje sturen.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
pa3gws

Golden Member

Op 24 januari 2021 17:42:50 schreef bprosman:
wat laagspannings aansluitingen gemaakt in mijn kast.

Ja ja en die fles Highland park 12 staat daar om ons lekker te maken zeker. ;-) :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Wat zijn het voor stekkers bram? Ik kan 't door de lage resolutie niet zien...

If you want to succeed, double your failure rate.

Ìk ben nogal obsessed door klokken en de verschillende vormen die er bedacht zijn... ik kwam laatst de 'berlijnse'klok tegen, en natuurlijk moest er eentje gebouwd worden :D de leds zijn ws2812's en de driver is een stm32 bluepill met een arduino sketch. het kastje uit de 3d printer, de voorzijde is met transparant geprint, de randen in zilver.Bediening met 2 tiptoetsen aan de achterzijde.Ga er geen schoonheidsprijs mee winnen, maar hij doet het prima....

Beschrijving vergeten... Van boven naar beneden, de top is secondewijzer (1sec aan/1 sec uit) 2e laag 5uur/blokje (4x5=20) 3e laag 1uur/blokje (4x1=4uur) 4e laag 5min/blokje (11x5=55 min) 5e laag 1min/blokje (4x1min)

[Bericht gewijzigd door richardvelsen op woensdag 27 januari 2021 14:43:12 (17%)

bprosman

Golden Member

Op 25 januari 2021 22:00:20 schreef Jochem:
Wat zijn het voor stekkers bram? Ik kan 't door de lage resolutie niet zien...

Gewone 4.8mm DC Male stekkertjes (Chassisdeeltjes), IKEA kastwandjes zijn dun en staan ca 2cm van de muur dus past precies.

[Bericht gewijzigd door bprosman op woensdag 27 januari 2021 15:03:58 (18%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
LetterHenk

Golden Member

Op 27 januari 2021 14:38:38 schreef richardvelsen:
Ìk ben nogal obsessed door klokken en de verschillende vormen die er bedacht zijn... ik kwam laatst de 'berlijnse'klok tegen, en natuurlijk moest er eentje gebouwd worden :D

Gaaf ding Richard, geheel nieuwe klokvorm voor mij :)
Aflezen zal toch even wennen zijn.

Action expresses priorities LH

Op 27 januari 2021 15:11:26 schreef LetterHenk:
[...]

Aflezen zal toch even wennen zijn.

Ja, Gotisch geschrift heb ik het ook altijd lastig mee :-)

Aflezen zal toch even wennen zijn.

Na een paar keer wordt het behoorlijk intuïtief, maar een tekstklok is wel wat makkelijker :D tekstklok had ik wel 80 leds inzitten, deze slechts 24... alleen een binaire klok kan het met minder..

Thevel

Golden Member

Een vriend van mij heeft hem (met een beetje hulp) ook gebouwd.

rare is dat wij in onze streek twintig voor tien zouden zeggen...maar is echt streek gebonden

LetterHenk

Golden Member

Met behulp van de goede raad van mede CO'ers mijn laatst afgeronde project. Een HV probe uit dit topic DIY HV probe om zo nu en dan (beperkte) hoogspanning mee te kunnen controleren.
Het is een 48MΩ 1000:1 deler. 1000V is 1V op de DMM.
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/lh-hvp-003.jpg
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/lh-hvp-def-01.jpg
Vanavond in actie op de hoogspanningsvoeding van een klein scoopje. De probe werkt perfect.
Ik heb er mee vast kunnen stellen dat de hoogspanningsvoeding ± 1200V goed werkt, maar er na een minuut of 10 mee ophoudt. Nieuw topic :)
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/lh-hvp-def-03.jpg

Action expresses priorities LH

@LetterHenk
Hij is mooi geworden!

PS.
klein puntje nog: max 3000kV DC?

Arco

Special Member

Er staat 3000kV op die probe, weet je dat heel zeker?... ;)
(dat geeft vonkjes van 3m lang...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
LetterHenk

Golden Member

Haha, Briljant...
(Pakt de Brother erbij...)

Action expresses priorities LH

Je hebt je naam niet mee, nu moet er een letter af. ;)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
LetterHenk

Golden Member

Meteen even deze grootheidswaan rechtzetten. New and improved...

Action expresses priorities LH

Waarom ook niet 2kV AC? Hij zal het toch ook prima (en veilig) doen voor bijvoorbeeld de 2kV/50Hz van een magnetron. Natuurlijk wel rekening houden met de aardlussen.

[Bericht gewijzigd door rew op donderdag 28 januari 2021 10:15:50 (18%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
LetterHenk

Golden Member

Goed punt, dat is natuurlijk zo. Het doel was DC meten, tunnelvisie :)
Gaat weer een nieuw stickertje printen.....

Action expresses priorities LH
Sine

Moderator

En zo blijf je bezig ...

AC 50Hz zal wel goed gaan overigens, maar voor hogere frequenties mis je de compensatie.

Via V&A een paar HY-214 bubble displays 8 Digits / 14 Segmenten gekocht, driver op het printje is de HT16K33. Na enig gezoek kwam ik op http://lygte-info.dk/project/DisplayDriver%20UK.html terecht, een universele bibliotheek met ook de HT16K33 en ondersteuning voor 8 Digits / 14 Segmenten. In LEDDisplayDriver.h de hardware aansturing aangepast naar het printje en een simpele Arduino sketch gemaakt. Alle code en de bibliotheek zit in de bijgevoegde zip.

Leddisplay_HY-214_test.zip

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
bprosman

Golden Member

- Poor man's codelock -

Omdat er voor "Thuiszorg" heel snel en onverwacht een slagboom-oplossing gezocht moest worden, ik (mentaal) niet in staat ben momenteel tot "moeilijke dingen" en ook geen zin om op mn knieen in de sneeuw in een schakelkast te gaan zitten rommelen (tijdelijk) een 'poor man's codeslot' gemaakt.

Staat parallel aan de "open knop" van de slagboom.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
miedema

Golden Member

Ha Bram,

Ik ken die sleutelkastjes wel.
Een hele leuke en snelle "out of the box" oplossing, waar ik niet zo gauw aan gedacht zou hebben.

groet! Gertjan.

Dit topic is gesloten