IDD sine, heb ook van die kleine APC dingen. de CS350 en 650 denk ik, en die mollen idd die accus. zitten ook veel te krap, veel te warm in die behuizing.
en die behuizingen vervormen niet door de gasvorming maar idd door de extreme hitte.
oja, riskeer niet van daar een 'grote' accu aan te hangen, want de bliksems komen er uit, en de fets blazen zichzelf op. vermoedelijk is alles berekent op de Ri van de accu,s en bij beter accu's... KNAL
helaas ervaring mee
https://www.circuitsonline.net/forum/view/123201
oja, die opgeblazen UPS van 2014 die in de kliko moest.... draait hier nog altijd hoor. en deze keer met 2 GROTE accu's eraan, blijft leven na mijn herstelling. Al weet ik niet meer of ik er nu andere fets of 2 parallel heb ingestoken
ik heb diverse accu's gekregen die jaren in opslag stonden.
de ergsten stonde op 0.3V (12V cellen).
deze heb ik manueel opgeladen met auto lader die desulfatie functie heeft, daarna de accu's getest, paar weken laten staan en nog eens spanning nakijken.
ongeveer 50% van die batterijen had een spanning van 12-12,5V na die weken stilstand.
ongeveer 40% van de 'herstelde' batterijen zat onder de 10V na die periode.
5% heb ik nooit meer op spanning gekregen, veel opwarming, maar spanning die amper boven de 8V ging. die werden afgevoerd
en 5% met fysieke schade, gebarsten, vol, accuklemmen vergaan...
hier een goeie set, toen ik ze kreeg stonden ze op 4.0 en 7.0V.
die van 4V
op 26/09 opgeladen tot 12.75V en afgekoppeld
op 22/10 stond ze op 12.23V
die van 7V
op 12/09 opgeladen tot 12.35V en dan afgekoppeld
op 18/09 stond ze op 12.39V
op 29/10 stond ze op 12.55V
kan het niet verklaren, spanning is gestegen
beide accu's zijn in dienst op een UPS, en paar maand terug heb ik mijn zekeringkast vervangen waardoor die UPS ongeveer 6-7uur op battery heeft gedraaid (raspberry en switch aangesloten).
die kapot gekookte/overhitte accu dat ik eerder vermelde is er ook eentje uit die set.
naar wat ik nog kan lezen stond eentje ervan op 1,3V
die werd na opladen op 12.5V gezet (datum niet genoteerd)
en stond op 18/09 nog altijd op 12.48V (en dus ook goedgekeurd bij mij)
de andere had op 18/09 een spanning van 12.63V. door het overkoken van vloeistof (het is er echt vloeibaar uit gekomen) is de tekst van de beginspanning verdwenen.
als gekke test heb ik er zelf eens 3 in serie gezet, aangekoppeld op mijn 36V E-scooter en er op straat mee gereden. en ook dat viel aardig mee.
spanning zakte instant van 37-38V naar 30V onder zware belasting (1000W scooter, dus er loopt vlot 30A)
hier mijn starttopic ervan met alle begin spanningen
https://www.circuitsonline.net/forum/view/151215
6 van deze zijn nu nog altijd in dienst, na het sneuvelen van 2 vorige week
ander topic ivm desulfateren.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/151717
doel was ooit om de capaciteit ervan te meten, en dan zo een paar weken aan een desulfator te hangen.
zo een desulfator heb ik getest waarvan ze beweren dat de Ri weer beter zou worden, helaas, kan ik weerleggen
deze had ik gekocht (bij die persoon)
https://www.youtube.com/watch?v=kjacw9LBcZQ&ab_channel=MyPlayHouse