Delta voeding revisie & reparatie tips

Sinds kort ben ik de blije eigenaar van 3 x E300-0.1power supplies.

Bij een exemplaar loopt de spanning niet netjes terug naar 0V. Ik kan de voeding netjes opregelen naar 300volt maar terug regelen stagneert bij ongeveer 50 volt. Op. de scoop zie ik geen oscillaties. Ik heb het regelprintje P211 uitgewisseld met een andere PS maar dit maakt geen verschil.

Heeft iemand dit eerder gezien, wat zou dit kunnen zijn?

gr Frank

miedema

Golden Member

Ha knarf68,

Even snel, en zonder in het schema te duiken:

- Stagneert de spanning op 50V op de interne meter, of ook op een extern aangesloten voltmeter?
De interne meter zou een zwaar punt (gebroken taatsje?) kunnen hebben. Even er op tikken maakt dat dan duidelijk.

- Verder voor de hand liggende kandidaten: slechte spannings potmeter (de multiturn), en er zitten op de hoofdprint ook een paar kleine elcootjes die slecht kunnen zijn.

Je hebt geluk: je hebt nog 2 goede voedingen, dus je kunt vergelijkende metingen doen. zo moet je de fout snel gevonden hebben ;-)

groet, Gertjan.

Heb je het schema er al bijgezocht? Delta doet daar niet moeilijk over, dus dat moet te vinden zijn als je hem nog niet hebt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 3 september 2023 19:54:37 schreef miedema:
Ha knarf68,

Even snel, en zonder in het schema te duiken:

- Stagneert de spanning op 50V op de interne meter, of ook op een extern aangesloten voltmeter?
De interne meter zou een zwaar punt (gebroken taatsje?) kunnen hebben. Even er op tikken maakt dat dan duidelijk.

- Verder voor de hand liggende kandidaten: slechte spannings potmeter (de multiturn), en er zitten op de hoofdprint ook een paar kleine elcootjes die slecht kunnen zijn.

Je hebt geluk: je hebt nog 2 goede voedingen, dus je kunt vergelijkende metingen doen. zo moet je de fout snel gevonden hebben ;-)

groet, Gertjan.

bedankt voor je reactie Gertjan,
Het effect bij terugregelen is idd ook zichtbaar op een externe voltmeter. Het regelen naar 0 volt gaat niet goed. Na een tijdje zakt de spanning uiteindelijk wel naar 0 volt, alsof een capaciteit langzaam ontlaad.
Heb ook al een kleine belasting aangesloten maar het effect blijft gelijk.
Wat je zegt, ik moet wat vergelijkende metingen doen.

groet, Frank

Op 4 september 2023 09:27:35 schreef Sine:
Die is al te vinden.

[bijlage][

Op 4 september 2023 09:04:19 schreef rew:
Heb je het schema er al bijgezocht? Delta doet daar niet moeilijk over, dus dat moet te vinden zijn als je hem nog niet hebt.

/quote]

Ik heb het schema bij Delta electronica via hun website kunnen downloaden.

ga er even induiken,,

dank voor het delen

gr FRank