Show your projects! Part 32

Dit topic is gesloten

Hi,

Vraagje, waarom zie ik vaak dit soort URL's voor filmpjes op youtube.com

Een kort youtube filmpje in HD: https://youtu.be/PbRfnA8OB14

Ik weet hoe ik het werkbaar kan maken, maar doet de forum software dit, is het de gebruiker of is er een anddere rede?
Gaarne een korte rede zonder dit topic te slopen. :-)

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Oeps was weer verkeerd! Ik heb het in de teskst aangepast naar TCS34725.
De sensor staat bij mij op 12mm boven de bal. De sensor ziet goed tot +- 30 graden. Als je het object dus weet kun je berekenen of de sensor het grootste deel meet. Staat hij te ver dan is het net als een versterker die meer ruis zal geven. Andere parametrs zijn de licht hoeveelheid, ik gebruik de led op de module als belichting, en de intergratie tijd, de meettijd dus. Is het signaal zwakker dan moet je langer meten maar de invloed van je omgevings licht wordt groter. Nu heb ik 115 msec integratie tijd.

Lambiek

Special Member

Oké, 12mm is best redelijk voor een relatief goedkope sensor. Het werkt in ieder geval mooi. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 3 september 2018 17:04:53 schreef blackdog:
Hi,

Vraagje, waarom zie ik vaak dit soort URL's voor filmpjes op youtube.com

Een kort youtube filmpje in HD: https://youtu.be/PbRfnA8OB14

Ik weet hoe ik het werkbaar kan maken, maar doet de forum software dit, is het de gebruiker of is er een anddere rede?

Ik begrijp je vraag niet zo direct. Bedoel je dat je liever een eigen naam als link zou willen zien? Ik veronderstel dat het kan maar ik heb er nooit bij stil gestaan. Voor mij is het gewoon copy, past link.

Op 3 september 2018 17:04:53 schreef blackdog:
Hi,

Vraagje, waarom zie ik vaak dit soort URL's voor filmpjes op youtube.com

Een kort youtube filmpje in HD: https://youtu.be/PbRfnA8OB14

Ik weet hoe ik het werkbaar kan maken, maar doet de forum software dit, is het de gebruiker of is er een anddere rede?
Gaarne een korte rede zonder dit topic te slopen. :-)

Dit is een feature van YouTube zelf. Als je bij YouTube op het "delen" pijltje drukt zal deze zelf van youtube.com/watch?v=12345 youtu.be/12345 maken. Dat maakt het delen (vooral via twitter/sms/whatsapp) makkelijker.

Meep! Meep!
Tidak Ada

Golden Member

Een YouTube variant van Tiny URL

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Hi,

Mooi, weet ik dat ook weer, op verschillende werkstations van mij werken de links niet.
Maar dat zal door mijn uitgebreide filtering komen denk ik.

Ik type dit en bekijk CO nu op een van mijn werk laptops op een "licht" gefilterde verbinding, en daar werkt de verkorte link wel op.
Dank voor de opheldering.

Terug on topic, leuk project! fotoopa :-)

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Op 3 september 2018 12:09:55 schreef miedema:
Netjes gemaakt. Eigenlijk is het gewoon een 12V trafo met een variac er achter?
Dan ben ik benieuwd waar dat koelblok + fan met die vermogensweerstand er op voor is.....

Klopt. Die weerstand op de koelblok is de meetweerstand. Die werd wat te warm dus heb ik deze voorzien van een heatsink met ventilator. Deze wordt temperatuur gestuurd.

Op 3 september 2018 13:28:06 schreef flash2b:
De aarde op de metalen achterkant gaat via een Wireless verbinding :)

Klopt :p. Nee, dit is een tussendoor foto, nadien is de front en achterkant nog voorzien van aarding.

Op 3 september 2018 13:43:23 schreef LetterHenk:
Het lijkt wel een handig apparaat verder, hoewel ik de specs niet helemaal begrijp. Van 0 tot 12VAC ?

Klopt

Op 3 september 2018 13:43:23 schreef LetterHenk:
waar gebruik je dat voor?

Geen idee :p, was meer van als het op de plank ligt doe ik er zeker niks mee, en nu is het misschien nog eens handig.

Op 3 september 2018 15:27:50 schreef Lucky Luke:
Heb je nou zelf printjes gemaakt voor die metertjes? Het resultaat is wel mooi.

Ja, heb vrij veel van die displays liggen en het ontwerp van de meter is van een ouder project overgenomen. Vind het leuker om die dingen te maken dan om ze te kopen.
Bij dit project vind je meer info over de meters: https://www.elektronicastynus.be/category/projecten/labvoeding/scheidi…

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--
bprosman

Golden Member

Vandaag mijn layout afgemaakt waar ik in de vakantie aan begonnen ben.
Een "nieuwe" versie van de Elektuur Junior computer uit 1980.
Nog een beetje "oppoetsen" en dan kan hij naar JCLPCB

[Bericht gewijzigd door bprosman op zaterdag 8 september 2018 19:18:58 (14%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Is het de bedoeling dat die DIN41612 connector niet in het midden zit?
Nu past je bus extender waarschijnlijk niet. Of was die ergens anders voor bedoeld?

P.S. Welk schema/layout pakket gebruik je?

[Bericht gewijzigd door henri62 op zaterdag 8 september 2018 21:46:05 (13%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
bprosman

Golden Member

Hoi Henri,

Qua componentenopstelling heb ik exact de originele Elektuur componenten opstelling aangehouden. Het is niet de bedoeling dat deze in een 19"rack komt.
(Zie bovenstaande foto originele print).
Dit is getekend met Kicad.
Stap 1 was het originele schema in Kicad te zetten en alle footprints te maken.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Mag ik vragen waarom je dan niet de originele routing hebt gevolgd?

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
bprosman

Golden Member

Was in eerste instantie wel de bedoeling (en ook gedaan) maar de originele print is volgens mij nog geplakt met wat rare hoeken. Op een gegeven moment is dan zelf routen sneller.
Er zitten ook wat kleine wijzigingen in , bijvoorbeeld een 2732 ipv een 2708, scheelt me 2 voedingsspanningen.

[Bericht gewijzigd door bprosman op zaterdag 8 september 2018 22:48:21 (24%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Een tijd terug eens gevraagd of iemand wist of er ergens een 3D tekening rond zwerfde van een fluke 2625a datalogger. Dit doordat ik er een gekocht had met een gebroken frontje (een nieuwe bij fluke was veel te duur).
Uiteindelijk het frontje nagetekend, wat veel meer tijd vergde dan ik oorspronkelijk gepland had. Na 9 uur printen was het dan eindelijk klaar. Het resultaat: De toetsen paste niet zo goed en de afwerking was matig.

Het oorspronkelijke idee was om het paneel van de foto te printen en dan 4 losse lipje die het paneel bevestigen aan het frame. De losse stukje zou ik met aceton aan monteren aan het frontje (Abs). Aangezien het geprinte frontje niet goed paste heb ik het oude gerepareerd met delen van het nieuwe frontje.
Voorkant

Achterkant

Uiteindelijk past het niet slecht. Heb besloten om het niet te gaan verven, gevoelsmatig werd het daar niet beter van.

bprosman

Golden Member

Toch wel mooi.. lijkt me een behoorlijke lap , wat voor printer doe je dat op ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op de goedkoopste printer die ik toen kon vinden: Een Anet A8. Al zijn er wel wat onderdelen vervangen/veranderd. Veel groeter dan dit kan ik niet printen. Ik kon het oude frontje trouwens repareren doordat dit ook ABS is. Doormiddel van wat resten plasticop te lossen in aceton kon ik de stukken aan elkaar 'lijmen'.

Mooi gemaakt en creatief toegepast

Zou je eens een foto maken iets meer ingezoomd? Ben erg nieuwsgierig hoe de kwaliteit is van die Anet

@vincent
Dit is van een ander project. Ik heb de foto bewerkt zodat je beter de kuiltjes kan zien.

Hi,

Wat ik heb gezien van de machines hobby 3D printers vind ik kwalitatief triest...

Ik heb wel zeker respect voor zoals bij het frontje van de Fluke meter, dat je die natekend en dat je het dan ook nog kan gebruiken.
Het zal echter een hel zijn om het frontje zover af te werken, dat het er ook een beetje als echt uit ziet :-)

Ik denk dat het nog wel een jaar of 5 a 10 zal duren, voor er iets moois uit een betaalbare 3D printer gaat komen en ook nog degelijk is.
Maar het blijft een leuk hobby ding :-)

Titatommeke
Ik ben natuurlijk zeker benieuwd wat je allemaal wilt gaan loggen met de Fluke 2625A, ik zie dat gaarne op CO in een topic!

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Op 11 september 2018 19:16:12 schreef blackdog:
Wat ik heb gezien van de machines hobby 3D printers vind ik kwalitatief triest...

Dat is met alle draad printers zo volgens mij. De SLS prints (poeder) zijn aanzienlijk beter maar nog steeds een klein beetje ruw.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Geen idee wat voor eisen je stelt, maar wat is het alternatief?
Ik heb toch inmiddels aardig wat bruikbare 3D-prints. Het heeft zeker z'n beperkingen maar ik zou niet meer zonder willen. Al is het maar voor sluitdopjes op maat voor overbodige kastgaten.

bprosman

Golden Member

@MarkCE, deze ziet er best wel netjes uit, waar is dat op geprint?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Vertex K8400 (Velleman) printer. Dit is een clone van een duur merk en voor mij het minimum wat ik aandurfde.
Het gaat niet van zelf. Het is een bouwpakket, met toch aardig wat werk en benodigd nog wat tweaken voor een goed resultaat.

Pasring voor siliconen-kitspuit zodat tube beter vast zit:

[Bericht gewijzigd door markce op dinsdag 11 september 2018 21:13:04 (14%)

eSe

Honourable Member

Wat ik heb gezien van de machines hobby 3D printers vind ik kwalitatief triest...

Da's wat mij tot nu toe heeft tegengehouden om me zo'n ding aan te schaffen. Soms heb ik het gevoel dat men meer bezig is met de printer dan met het object dat men wil maken. Maar da's misschien een gevoel door op nogal wat webpagina's de resultaten van verschillende printereigenaars te lezen.

Was dat ook zo toen de 'buizen' of transistors in de hobbysfeer kwamen? Eerst enkele jaren de techniek onder de knie krijgen om dan toch prachtige dingen te kunnen maken?

Die Velleman, daar had ik mijn oog ook op laten vallen, lijkt me wat.
Toch nog even wachten en sparen :-)

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..

Dit topic is gesloten