Het nixie/dekatron/neon etc. topic Part 3

Och, 75 cent voor een lampje met fitting vind ik alsnog niet gek hoor. Betaal je bij de binnenlandse winkels flink meer voor.

Op 24 november 2020 16:22:54 schreef Turbokeu:
[...]
En ook een aantal VFD buizen (zelfs tweekleurige blauw/rood) die ik tot nu toe nergens te koop gezien heb.
Als ik de doos na mijn recente verhuis terugvind zal ik een paar fotootjes van de meest zeldzame/excentrieke buizen maken.

Graag!
Ik ben echt heel benieuwd naar die 2-kleurige VFD buizen. Typenummers zou mooi zijn.

Op 25 november 2020 00:16:02 schreef Ledlover:
Och, 75 cent voor een lampje met fitting vind ik alsnog niet gek hoor. Betaal je bij de binnenlandse winkels flink meer voor.

Da's waar.

RAAF12

Golden Member

Op 24 november 2020 20:31:33 schreef Nisei:
[...]
Verloopprintjes voor die buizen zijn er sowieso niet voor die print.
Ik kwam ze alleen tegen voor IN-4, IN-12 en dergelijke.

Dan maar zelf iets fabriceren met die buisjes er zitten ook voetjes bij dat maakt het makkelijker om een hulprintje te maken. Geen gesoldeer aan de nixiebuis pinnen.

Als je een universeel bordje wil kan ik je echt deze aanraden.

Ziet er goed uit! Met een AB erbij, hoe verzinnen ze het...

Op 25 november 2020 02:40:50 schreef RAAF12:
[...]
Ziet er goed uit! Met een AB erbij, hoe verzinnen ze het...

Ja ideaal! Kun je mooi een behuizing maken zonder je druk te maken waar de knoppen moeten komen.

Ik heb een maand of 2 geleden deze klok besteld, pakket is gisteren afgeleverd.

https://nl.aliexpress.com/item/1005001386199567.html

De klok werkt perfect. Toegegeven, het zijn geen echte Nixie buisjes, maar het is desalniettemin een heel mooie 6 digit klok. Deze displays zullen (i.t.t. die in mijn huidige Nixie klokje) geen last krijgen van kathode vergiftiging.
De klok gaf meteen tot op de seconde de juiste tijd aan, zij het dat die was ingesteld op de verkeerde tijdzone (liep 7 uur voor). Corrigeren was een fluitje van een cent.

rob040

Golden Member

Nondepatattekes, das mooi gevonden. Nooit eerder gezien, lijkt net echt.

Op 18 december 2020 19:29:00 schreef rob040:
Nondepatattekes, das mooi gevonden. Nooit eerder gezien, lijkt net echt.

Vreemd genoeg weet ik niet eens meer hoe ik destijds deze klok heb gevonden...

Hij is sinds mijn bestelling aardig afgeprijsd, was destijds ong. € 120, nu € 100. De douane heeft geen woord vuil gemaakt aan het pakket (geen invoerrechten e.d. in rekening gebracht).

Beknopte beschrijving van de klok staat op de pagina van de fabrikant:
https://www.novellife.net/article-a268822.html

Ik ben er heel tevreden mee!

Ja die heb ik ook al een hele poos op het oog en zal er wel es komen.
Maar hoorde toch ook wel mensen die problemen hebben dus ik wacht nog eventjes af.

Heeft iemand van jullie toevallig ook een doos Russische IN-28 buizen staan die je wilt verkopen/ruilen?

Sine

Moderator

Daar heb ik er misschien enkele van liggen ja.

Maar de laatste keer dat ik die zocht waren die met de bosjes te vinden bij de bekende ebayers?

Op 4 januari 2021 07:59:02 schreef Sine:
Maar de laatste keer dat ik die zocht waren die met de bosjes te vinden bij de bekende ebayers?

Zo veel wordt er niet meer aangeboden de laatste tijd. En ik ga er geen €4 of €5 per stuk voor betalen :)
Ik zoek eigenlijk een fabrieksdoos van 50 stuks en die kom ik al helemaal nergens meer tegen.