OM-halfgeleiders, 12NC nummering Philips plus aanverwante zaken en geschiedenis

mel

Golden Member

Dat zijn er zat :)
En , DOE je er ook wat mee? (behalve naar kijken ) :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Nee eigenlijk niet, maar het zijn specifieke KG spoelen en zo af en toe gebruik er wel eens 1.
Ik ben zendamateur hé, en ik soldeer nog al veel…

Juul - PE0GJG ( sinds 1975)

Ik kom hier een Philips transceiver/mobilofoon tegen.
Type CMT AJD1AB 12NC 9551 151 20605
Op de microfoon staat 9551 175 40060
NV Philips telecom Industrie. Dat is Hilversum meen ik.

Henk

rob040

Golden Member

Productie van mobilofoons was in Huizen.

Volgens ij werden de Comets gemaakt in Hilversum maar eigenlijk meer in Huizen NH.
Ik heb er na m'n studie jaren nog gewerkt. 1965-1967.

Er waren er vele in omloop bij de Gooische zendamateurs.

maartenbakker

Golden Member

Op 21 maart 2018 19:18:56 schreef pentode:
Ik kom hier een Philips transceiver/mobilofoon tegen.
Type CMT AJD1AB 12NC 9551 151 20605
Op de microfoon staat 9551 175 40060
NV Philips telecom Industrie. Dat is Hilversum meen ik.

Henk

Interessant, ook gezien het vraagstuk Hilversum/Huizen. Wat zegt het serienummer (letters die ervoor staan, liever nog heel nummer)? In de 12NC-reeks 9551 ken ik een ontvanger voor personenoproepsystemen en een kortegolfzender, dus de indeling van die reeks is me nog niet zo duidelijk. Het zou ook zomaar per vestiging in palats van per apparaatcategorie kunnen zijn.

Volgens Google zou dit misschien een marifoon zijn en misschien van de vroege jaren '70.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb twee van die Comet transcievers liggen, maar of je iets aan de serienummers hebt vraag ik me af.
Serienummer eerste: 11571
Serienummer tweede: 14460
Het staat in zwarte letters op de behuizing gedrukt onder het typenummerplaatje.
Het typenummerplaatje is van aluminium en daarop staat:
CMT AJD1AB