1e nacht zonder onze no frost diepvriezer. al onze etenswaren zitten nu in een stokoude backupdiepvriezer (ja, heb gewoon een2de standby diepvriezer gekocht om onze no frost elke 3maand te ondooien. een stokoude half vergeelde, denk zeker 20-25jaar oud).
resultaat: die oude diepvriezer zie je 3x per uur aanspringen om te koelen (blauwe lijn) en IS ZUINIGER dan onze grote (rode lijn).
het nachtverbruik tussen die pulsen is ook perfect stabiel nu, de hele nacht is het 130W en de piekjes zijn 220W.
op de rode grafiek lijkt het alsof de no frost diepvriezer rond 1h snachts aanspringt en tot 4h50 bezig was (ventilator waarschijnlijk op het laatste)
van 0h - 6h30 (UTC tijd) een verbruik van 1067Wh en met de no frost was dat 1152Wh.
morgen dezelfde test met de ontdooide no frost en ga dan op deze manier proberen achterhalen wanneer de no frost weer ontdooit moet worden.
totale nachtverbruik nu (22h - 7h) was 1,6kWh. ben nog nooit zo laag geraakt en zit op de helft van wat ik vroeger had. aan dit tempo zit ik 360kWh lager op mijn jaarfactuur (1UPS weg en een diepvriezer uit)